همایش ملی سیلاب 97، 98 اگر تکرار شود، فرصت مثبتی برای افزایش...

مشاور مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، همایش ملی سیلاب 97، 98 اگر تکرار شود، را فرصت مثبتی برای افزایش توانمندی خوزستان در حوزه علمی و پژوهشی خواند و گفت: رسانه‌های گروهی می توانند نقش مثبتی در معرفی ظرفیت‌های علمی و پژوهشی همایش ملی سیلاب ایفا کنند.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، "هوشنگ حسونی‌زاده، یکشنبه 19 آبانماه جاری در نشست خبری "همایش ملی سیلاب 98-97 اگر تکرار شود"، اظهار داشت: باتوجه به ترسالی که زمستان و بهار سال گذشته خوزستان و غرب کشور را در بر گرفت، این سیلاب مملو از تجارب، نکات شیرین و حتی تلخ است، که بیشتر این مسائل، آموزنده و عبرت آموز است، که از این رو وزارت نیرو و مجموعه صنعت آب و برق خوزستان به ریاست مقام عالی وزارت که تشخیص دادند تا از تجارب ناشی از سیل در بخش های مختلف پیشگیری، مدیریت و پساسیل و در صورت وقوع مجدد پدیده مشابه سیل قبل، در قالب همایش بهره مندی شود.

وی افزود: ضرورت ایجاب می کند که آمادگی های لازم را برای وقوع سیل احتمالی ایجاد کنیم و تجارب را به صورت علمی و آکادمی به بخش های مختلف منتقل کنیم و از نقطه نظرات متخصصان، دانشمندان و اساتیدی که از نظر علمی و آکادیمیکی با این مسائل آشنا هستند، همفکری و همدلی شود.

مشاور مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: تشریح و بررسی مسائل اجتماعی بویژه نقش مردم، نقش سازمان‌ها، تبیین و بررسی و ارائه راهکار برای جلوگیری از تکرار نقاط ضعف که در سیلاب گذشته بوده می تواند آمادگی را برای بروز دوباره اینگونه پدیده، ایجاد کند.

وی با تاکید بر نقش مثبت رسانه‌های گروهی در انعکاس این همایش، تصریح کرد: از آنجایی که رسانه بعنوان پل ارتباطی میان دولت و مردم شناخته شده، می تواند به خوبی نسبت به انعکاس دستاوردهای علمی و پژوهشی این همایش گام بردارد.

هوشنگ حسونی‌زاده عنوان کرد: در حاشیه برگزاری همایش ملی سیلاب 98-97 اگر تکرار شود که در روزهای21 تا 23 آبان ماه در کوی بوستان برگزار می شود، سمینار نشست فصلی مدیران‌عامل آب منطقه‌ای سراسر کشور به ریاست وزیر نیرو به میزبانی سازمان آب و برق خوزستان در اهواز برگزار خواهد شد و این فرصتی مناسب برای خوزستان است تا از تجارب و توانمندی‌های مدیران حوزه آب و خاک بهره‌مند شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات