شهروند هوشمند بخش جدایی ناپذیر شهرهوشمند است

شهروند هوشمند بخش جدایی ناپذیر شهرهوشمند است

شهروند هوشمند بخش جدایی ناپذیر شهرهوشمند است

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: شهروند هوشمند بخش جدایی ناپذیر شهر هوشمند بوده و نیازمند ایجاد زیر ساخت ها و امکانات است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، شهریار آل شیخ با بیان این مطلب، اظهار کرد: شهر هوشمند، استفاده هوشمندانه از روش های درست زندگی است که دارای دوسطح می باشد.سطح اول زیر ساخت ها، امکانات و حاکمیت می باشد و سطح دیگر وابسته به مردم است.
وی ادامه داد: بسیاری از روش هایی که در شهر هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد مربوط به جمع آوری داده هاست. بسیاری از امکانات که در اپلیکیشن " شهر من " استفاده می شود با حضور مستقیم مردم امکان پذیر خواهد بود و امیدوارم که این نرم افزار و اجزا آن بتواند تعامل بسیار خوبی را با مردم داشته باشد.
آل شیخ با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در این خصوص، بیان کرد: شهرداری می تواند در یک بخش امکانات و خدمات خودش را عرضه کند و در سطح دیگر موضوعاتی را باز کند که شرکت های استارت آپی و مجموعه های فناور بتوانند روی داده های مطرح شده فعالیت کنند و خدمات بیشتری را برای شهروندان فراهم آورند که اپلیکیشن "شهرمن" این امکان را فراهم می کند.
وی گفت: داده های خوبی در اختیار شهرداری است و با استفاده از این داده ها که در اختیار شرکت های خصوصی قرار می گیرد، می توان در حوزه های سخت افزاری ، زیر ساخت های ارتباطی و iot پیشرفت کرد و این شرکت ها می توانند با استفاده از این داده ها بستر های کسب و کار را راه اندازی کنند.
وی خاطرنشان کرد: اپ های شهروندی در سراسر دنیا درحال تکمیل هستند. ما نیز می خواهیم بخش های زیادی از نیازهای شهروندی را برطرف کنیم که با تکمیل زیر ساخت های پرداخت و ارتباطی این امکان به وجود خواهد آمد.
آل شیخ افزود: شهرمشهد نسبت به شهرهای دیگر پیشرفت بسیار خوبی در این زمینه داشته و انتظار می رود از اپلیکیشن "شهرمن" به خوبی استقبال شود.
اختر گنجیان

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات