تولید 1.8 میلیارد کیلووات برق در نیروگاه اصفهان

تولید 1.8 میلیارد کیلووات برق در نیروگاه اصفهان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "امیر نریمانی" افزود: نیروگاه حرارتی اصفهان تا پایان مهرماه، یک میلیارد و 843 میلیون و 242 هزار کیلووات برق تولیدی را به شبکه سراسری برق کشور تحویل داد که این میزان تولید برق، 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه واحدهای مولد برق بخاری نیروگاه اصفهان حدود دو سوم برق کلان‌شهر اصفهان را تامین می‌کنند، گفت: در حالی‌که نیم قرن از راه‌اندازی اولین واحدهای بخاری تولید برق این نیروگاه و حدود 30 سال از عمر دو واحد بزرگ 320 مگاواتی آن می‌گذرد، اما همچنان با حداکثر توان، برق تولید می‌کند و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیارد و 843 میلیون و242 هزار کیلووات ساعت برق تولیدی را به شبکه سراسری تحویل داده است.
به گفته نریمانی، این میزان تولید برق، با لحاط متوسط مصرف ماهیانه 200 کیلووات ساعت برای هر خانوار، معادل مصرف برق سالیانه بیش از 760 هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر است.
نیروگاه اصفهان با پنج واحد مولد برق حرارتی، بخاری و مجموع ظرفیت نامی 835 مگاوات در جنوب غربی شهر اصفهان و در حاشیه رودخانه زاینده‌رود واقع شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات