رتبه‌بندی فرود‌گاه‌ها براساس اقتصادی بودن آنها

رتبه‌بندی فرود‌گاه‌ها براساس اقتصادی بودن آنها

www.BanaNews.irمدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی شرکت فرودگاه‌های کشور از رتبه بندی فرود‌گاه‌ها بر اساس اقتصادی بودن آنها خبر داد و گفت: اقتصادی شدن همه فرودگاه‌ها نیاز به یک حرکت جمعی دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که اقتصادی شدن همه فرودگاه‌ها نیاز به یک حرکت جمعی دارد، تصریح کرد:‌ فرودگاه‌هایی داریم که ظرفیت حمل و نقل هوایی در آن‌ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که انجام می‌شود یعنی ظرفیت گردشگری و صنعتی در آن‌ها بیش از چیزی است که استفاده می‌شود.

وی افزود: مدیران کل فرودگاه‌ها در تلاش هستند تا با هماهنگی استاندارهای مناطق مختلف ظرفیت‌های موجود را مورد استفاده قرار دهند.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در شرایطی که صنعت توریسم توسعه یابد مسافر فرودگاه‌ها افزایش یافته و حمل و نقل هوایی شکل اقتصادی می‌گیرد همچنین این امر برای ایرلاین‌ها نیز مفید خواهد بود.

اسفندیاری با تاکید بر این‌که این امر نیازمند تلاش جمعی در مناطق مختلف است، اضافه کرد: این موارد حمل و نقل هوایی را توسعه داده و موجب اقتصادی شدن فرودگاه‌ها می‌شود .

وی با بیان این‌که این کار تا حدودی شروع شده و کافی‌ است برای توسعه آن برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: در دومین نمایشگاه تخصصی صنعت فرودگاهی و هوانوردی که برگزار شد تعدادی از سرمایه‌گذاران با فرصت‌های سرمایه گذاری در فرودگاه‌های کشور آشنا شدند.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که برقراری تعامل بین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از اهداف این نمایشگاه بود، گفت: برخی از سرمایه‌گذاران با فرودگاه‌ها مذاکره کردند و در برخی فرودگاه‌ها این مذاکرات ادامه دارد.

اسفندیاری با بیان این‌که جمع‌بندی از دستاوردهای برگزاری نمایشگاه به زمان بیشتری نیاز دارد، تصریح کرد: در چند فرودگاه با مشارکت شرکت‌های داخلی پیشنهاد سرمایه گذاری خارجی داشته‌ایم که مذاکره در حال انجام است.

وی با اشاره به این‌که در این نمایشگاه رویکرد ما حضور سرمایه‌گذاران داخلی بود، تصریح کرد: ‌امسال برای اولین بار نمایشگاه را در تقویم انجمن بین‌المللی فرودگاه‌های دنیا ثبت کردیم و این نمایشگاه هر ساله در ایران بر پا می‌شود.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: برنامه‌ریزی مفصل برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی از برنامه‌های سال آینده است که با همکاری انجمن‌ها و سازمان‌های فرا منطقه‌ای پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری را در فرودگاه‌های کشور معرفی کردیم، گفت: از این میزان حدود دو هزار و صد میلیارد تومان مربوط به فرودگاه‌ امام خمینی (ره) است و ۶۰۰ میلیارد تومان مربوط به سایر فرودگاه‌هاست.

اسفندیاری با بیان این‌که هر چه پیش برویم زمینه‌های سرمایه‌گذاری بیشتری را معرفی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: فرودگاه‌های اصفهان، شیراز و تبریز تا پایان سال به جمع فرودگاه‌های اقتصادی اضافه می‌شوند.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به این‌که فرود‌گاه‌ها از جنبه‌های مختلف رتبه بندی‌ می‌شوند، ادامه داد:از یک جنبه هرچه اعزام و پذیرش مسافر در یک فرود‌گاه بیشتر باشد فرودگاه فعال‌تر خواهد بود و جنبه دیگر رتبه بندی اقتصادی است.

وی با بیان این‌که قصد داریم فرودگاه‌های داخل کشور را از نظر اقتصادی و درآمد هزینه‌ای رتبه‌بندی کنیم، اظهار کرد: در این راستا شاخص‌هایی را تعریف و با فرودگاه‌ها مذاکره کرده‌ایم و پس از آموزش‌های مربوط ، رتبه‌ها را به صورت سالانه اعلام می‌کنیم.

 

 

    نظرات