اراده کمیسیون عمران برای جلوگیری از تکرار مشکلات تونل توحید در نیایش ‌و امیرکبیر

اراده کمیسیون عمران برای جلوگیری از تکرار مشکلات تونل توحید در نیایش ‌و امیرکبیر

www.BanaNews.irرییس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران از تشکیل تیم مشترکی با شهرداری تهران برای نظارت بر روند احداث تونل‌های نیایش و امیرکبیر خبر داد و تاکید کرد: اراده‌ای در کمیسیون عمران برای جلوگیری از تکرار مشکلات تونل توحید در این دو پروژه شکل گرفته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمزه شکیب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه ضرورت پیش‌بینی تهویه مناسب، با توجه به تجربه‌ای که در تونل توحید دراختیار داریم امری بدیهی است، عنوان کرد: این موضوع دیگر پیچیده و مجهول نیست و برای آن راه حل وجود دارد.

وی تاکید کرد: بنابراین انتظار داریم که وضعیت تونل توحید، به هیچ وجه در مورد تونل نیایش و امیرکبیر تکرار نشود.

شکیب همچنین، با تاکید بر ضرورت آب‌بندی صحیح تونل‌های شهری در دست احداث، یادآور شد: وجود آبریزش در تونل، طبیعی نیست و در مورد تونل‌هایی که پایه زمین آنها، خاک است، به لحاظ فنی می‌تواند مشکل‌ساز شود.

وی با بیان اینکه این امر می‌تواند به مرور موجب ایجاد شستگی و تضعیف ساختار بنای تونل شود، خاطرنشان کرد: آبریزش بیش از حد حتی ممکن است به ایجاد حفره‌هایی در سقف تونل منجر شده و در نهایت موجب ریزش آن شود.

رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکلات و نقایص تونل توحید را به صورت شفاهی و مکتوب با حوزه عمرانی شهرداری تهران در میان گذاشته‌ایم، افزود: بر این اساس از شهرداری درخواست کردیم که با توجه به وظیفه نظارتی شورا، در فرایند نظارت بر احداث تونل‌های نیایش و امیرکبیر بیش از پیش در کنار شهرداری حضور داشته باشیم.

شکیب همچنین از پیشنهاد شهردار تهران در خصوص حضور کمیسیون عمران در بازدیدهای روز چهارشنبه شهردار از پروژه‌های عمرانی خبرداد و اعلام کرد: علاوه بر این، تشکیل تیم مشترکی برای نظارت بر این پروژه‌ها، در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفته است.

 

 

    نظرات