برگزاری مراسم ملی بزرگداشت روز جهانی شهرسازی در تهران

برگزاری مراسم ملی بزرگداشت روز جهانی شهرسازی در تهران



برگزاری مراسم ملی بزرگداشت روز جهانی شهرسازی در تهران

مراسم بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با شعار " قانون جامع شهرسازی و حقوق شهروندی " به همت دبیرخانه ملی روز جهانی شهرسازی، یکشنبه 19 آبان ماه در محل تالار ایوان شمس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل ازروابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، این مراسم، با شرکت هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، شهردار پایتخت، تنی چند از اعضای گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی، جمعی از پیشکسوتان، اساتید دانشگاه، صاحبنظران ،دانشجویان و با حضور پرشور مهندسان شهرساز برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر الهام امینی عضو هیأت مدیره و دبیر هیأت رئیسه گروه تخصصی شهرسازی، به تشریح اهداف دبیرخانه دائمی بزرگداشت روز جهانی شهرسازی پرداخت .
از جمله محورهای مطرح  شده ، ارتقاء سطح دانش شهرسازی در حوزه مجامع حرفه ای و عمومی، ایجاد زمینه های مشترک جهت اتخاذ رویکردهای واحد درحوزه شهرسازی، ایجاد زمینه تقویت ارتباطات شهرسازان محافل مختلف شهرسازی کشور و بین المللی، ارتقاء سطح آگاهی مدیران شهری از الزامات و نیازهای حرفه شهر سازی و دیگر اموری که به ارتقاء شهرسازی و حقوق شهروندی بیانجامد، گزارش شده است. .
در ادامه این مراسم دکتر احمد سعید نیا، عضو هیأت مدیره مهندسان شهرساز، دکتر زهره داوود پور مدرس دانشگاه، دکتر غلامرضا کامیار مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک داگستری که مهمانان علمی این مراسم بوند، به ارائه مطالب علمی و کارشناسی در حوزه شهرسازی پرداختند و مشکلات شهری امروزه را  تحلیل و بررسی نمودند .
دکتر پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم بزرگداشت روز جهانی شهرسازی بر اهمیت تصویب لوایح منابع مالی پایدار و مالیات بر ارزش افزوده در راستای تلاش های نظام مدیریت شهری تأکید کرد. وی با اشاره به قانون برنامه چهارم توسعه کشور گفت: اگر بپرسند مقصد اتوبوسی که همه سوار آن هستیم کجاست، احتمالاً نمی توان با دقت و روشنی به آن پاسخ داد، واقعیت این است که ما به اهداف سند چشم انداز آن طور که باید پایبن نبودیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات