مسلمانان باید با یکدیگر متحد شوند/ همانگونه که  ...

مسلمانان باید با یکدیگر متحد شوند/ همانگونه که ...

مسلمانان باید با یکدیگر متحد شوند/ همانگونه که مشترکات بسیاری داریم، دشمنان مشترکی نیز داریم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مولوی سید ابراهیم فاضل‌الحسینی به مناسبت هفته وحدت در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد حضور پیدا کرد و به بیان سخنانی پرداخت.

وی در این جلسه با تبریک ولادت سرور کائنات، نبی مکرم اسلام(ص) و همچنین میلاد امام جعفر‌صادق(ع)، گفت: از خداوند منان خواستاریم که ما را در مسیر ایشان و اهل بیت(ع) قرار دهد.

مولوی فاضل‌الحسینی با اشاره به نامگذاری هفته وحدت، همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص)، توسط امام‌راحل(ره)، افزود: این انتخاب بسیار ارزشمند است و چه شخصیتی بهتر از ایشان میتواند منادی وحدت باشد؛ پیامبری که خداوند در شان ایشان می‌فرماید: ما تو را رحمتی برای تمام جهانیان و مخلوقات فرستادیم.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی مشترکات بسیاری باهم دارند که همین مشترکات موجب وحدت است، گفت: اولین نقطه اشتراک ما، خدای یگانه است؛ دیگری حضرت محمد(ص) بعنوان اسوه کامل و انسانی برتر.

مولوی فاضل‌الحسینی از قرآن کریم بعنوان سومین عامل اشتراک مسلمانان یاد کرد و افزود: همه ما در یک راستا سجده می‌کنیم و چهارمین اشتراک ما قبله و کعبه است.

وی، شریعت و احکام اسلامی را پنجمین نقطه مشترک دانست و تصریح کرد: ششمین عامل مشترک نیز مشاعر عبادی ما همچون نماز، روزه، زکات، حج و ... است.

عضو شورای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: مسلمانان همانگونه که مشترکات بسیاری دارند، دشمنان مشترکی نیز دارند و همانگونه که اتحادیه اروپا و شرق و غرب با یکدیگر متحد شده‌اند، ما نیز باید باهم متحد شویم.

مولوی فاضل‌الحسینی در ادامه گفت: هدف همه ما مسلمانان یکی بوده و آن هم رضایت خداوند و پیامبر اکرم(ص) است؛ ما باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم و به مقدسات تعرضی نشود؛ موضوعی که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید داشته‌اند و حرام عنوان کردند.

وی در پایان از شورای شهر مشهد بخاطر ایجاد فرصتی برای سخنرانی در جلسه علنی نیز تشکر کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات