فراخوان احداث المان های ورودی شهر رشت/ دیوار نگاری گلزار شهدای رشت انجام می شود

فراخوان احداث المان های ورودی شهر رشت/ دیوار نگاری گلزار شهدای رشت انجام می شود

در نود و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت بیان شد:
فراخوان احداث المان های ورودی شهر رشت/ دیوار نگاری گلزار شهدای رشت انجام می شود
فراخوان احداث المان های ورودی شهر رشت/ دیوار نگاری گلزار شهدای رشت انجام می شود
در نود و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت از اجرای فراخوان احداث المان های ورودی شهر رشت از چهارمسیر مربوطه به این شهر خبر داده شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در نود و چهارمین جلسه این کمیسیون با تبریک آغاز هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت سرآغاز برنامه ها و جشن های اسلامی به مناسبت میلاد پیامبر مهربانی حضرت محمد(ص) است و در این ایام سازمان های فرهنگی ورزشی، سیما و منظر و روابط عمومی شهرداری رشت برنامه های بسیار خوبی در سطح رشت اجرا می کنند.
فاطمه شیرزاد با تسلیت در گذشت مادران شهیدان بزرگوار حق بین و سیدجوادی افزود: پدران و مادران شهدا برکت نظام و انقلاب هستند و یقینا روح این مادران گرانقدر در جوار فرزندان شهیدشان محشور می شوند.
وی با تاکید به ثبت خاطرات و زندگینامه والدین شهدا بیان کرد: این کمترین اقدامی است که می توانیم انجام داده و ادای دِین کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به بازنگری نماهای فرسوده در رشت تصریح کرد: امیدوارم زیباسازی محیط شهری با استفاده از رنگ و نور و با بهره مندی از هنرمندان بومی بیش از پیش مورد توجه باشد و با این گونه اقدامات تعلق خاطری که شهروندان نسبت به بناها و‌ محلات تاریخی و قدیمی دارند را حفظ کنیم.
شیرزاد به برگزاری چهارمین جشنواره کدو اشاره کرد و گفت: حقی دبیر اجرایی جشنواره کدو در این باره زحمات فراوانی متحمل شده است و این جشنواره با هدف رونق اقتصاد محلی و جذب و ‌ماندگار کردن گردشگر انجام می شود .
وی با بیان اینکه فراخوان احداث المان های ورودی شهر رشت در دست اجرا قرار دارد افزود: متاسفانه رشت تا کنون فاقد ورودی مناسب بوده و با پیگیری هایی که اخیرا توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در حال انجام است به زودی فراخوان احداث اِلمان برای چهار ورودی شهر رشت انجام شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به برنامه های مربوط به عنوان رشت شهر خلاق خوراک تصریح کرد: با اجرای طرح هایی از جمله خیابان غذا در رشت می توانیم نسبت به ایجاد اشتغال و جذب گردشگر با بهره مندی از این برند گام برداریم و امیدوارم با ارائه گزارش های شفاف و پرهیز از هزینه های بیهوده ، زمینه های بهره مندی از عنوان رشت شهر خلاق خوراک بیش از پیش فراهم شود.
شیرزاد به نامگذاری کوچه ها و معابر رشت به نام شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: کوچه منزل پدری شهید مدافع حرم سید اسماعیل سیرت نیا به نام این شهید گرانقدر مزین می شود.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جشنواره کدو در پیاده راه فرهنگی رشت اظهار کرد: اجرای چنین برنامه هایی با سیاست های مربوط به عنوان شهر خلاق خوراک مطابقت دارد.
محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه حفظ عنوان شهر خلاق خوراک برای رشت حیثیتی است افزود: امیدوارم پس از رفع مشکلات پیش رو برنامه ریزی های لازم برای دور نمای چهار سال آینده با محوریت این عنوان انجام شود.
وی به مشکلات نقدینگی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت پرداخت معوقات حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری رشت را در دستور کار قرار دهد.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با انتقاد از اینکه دریافتی حقوق و مزایای کارکنان و کارگران شهرداری رشت با تاخیر فراوان انجام می شود بیان کرد: تا زمانی که شهرداری رشت با چنین مشکلاتی مواجه است تزریق اعتبار به پروژه ها نیز به صورت لاکپشتی انجام می شود.
عاقل منش با اشاره به اینکه باید به مشکلات به صورت منطقی نگاه کنیم گفت: کار سختی در پیش روی داریم و امیدوارم در شرایطی که بیش از سه ماه است حقوق برخی از پرسنل شهرداری رشت پرداخت نشده شهردار رشت راه حلی اساسی برای رفع این مشکلات بیاندیشد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت اظهار کرد: نقشه اجرایی این پروژه را در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار داده ایم و امیدواریم این پروژه طی چند روز آینده تعیین تکلیف شود.
زینب فلک دوست به پروژه دیوار نگاری گلزار شهدای رشت اشاره کرد و گفت: این پروژه فردا در جلسه هیئت مدیره بررسی می شود و قرار است 72 دیوار مربوط به گلزار شهدای رشت تا ایام دهه مبارک‌فجر دیوارنگاری شود.
وی با بیان اینکه طراحی اِلمان های نوری جدید با محوریت هفته وحدت در دستور کار سازمان قرار دارد افزود: طراحی اِلمان میدان امام حسین نیز انجام شده و ان شاا به زودی شاهد اجرای این پروژه هستیم.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به اجرای فراخوان اِلمان های ورودی شهر رشت تصریح کرد: فراخوان احداث اِلمان های جدید ورودی به رشت از سمت جاده فومن، تهران، انزلی و‌ جاده کناره به زودی آغاز می شود و علاقمندان به مشارکت در این پروژه می توانند تا 9 آذر نسبت به ثبت نام و ارائه طرح های پیشنهادی خود اقدام کنند.
مدیر روابط عمومی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به رونمایی از پوستر جشنواره کدو در رشت اظهار کرد: طی دو هفته آینده سایت دو زبانه ای با هدف معرفی و مشارکت علاقمندان به حوزه رشت شهر خلاق خوراک راه اندازی می شود و ازتمامی افراد فعال در این حوزه تقاضا داریم طرح ها و برنامه های خود را به منظور استفاده بهینه از این عنوان با شهرداری رشت مطرح کنند.
علیرضا قانع با بیان اینکه عنوان شهر خلاق خوراک برندی برای رشت است افزود: این برند یک سرمایه اجتماعی برای رشت محسوب می شود و از سال 94 تاکنون رستوران های رشت سه برابر افزایش پیدا کرده اند که متعاقب آن بحث اشتعالزایی و اقتصادی را برای شهر به همراه داشته است.
نماینده ستاد کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین شهرداری رشت و این ستاد اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه قرار بود هر سال 24 جلد عنوان کتاب تالیف و به چاپ برسد که تا کنون فقط 6 جلد به چاپ رسیده است .
سید ابراهیم حسینی با تاکید به ثبت و ضبط خاطرات مادران و‌پدران شهدا افزود: پدران و‌مادران شهدا برکات جامعه هستند.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره کدو در رشت برگزار می شود اظهار کرد: این جشنواره امروز راس ساعت 18 عصر در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود و فردا نیز به مناسبت آغاز هفته وحدت محفل انس با قران کریم در مصلی رشت با حضور آیت الله فلاحتی و قاری مطرح کشوری جواد پناهی برگزار می شود.
علیرضا حسنی با بیان اینکه در چنین جشنواره هایی هنر هنرمندان رشت به نمایش گذاشته می شود افرود: قصد داریم از سال آینده چنین جشنواره هایی در داخل محلات رشت برگزار شود.
وی به اجرای برنامه ای به نام (هم محله ای سلام) در محلات رشت اشاره کرد و گفت: این برنامه پس از اخذ مجوزهای لازم همزمان با هفته وحدت در برخی از محلات رشت از جمله مسکن مهر برگزار می شود.
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره کدو در رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه چنین جشنواره هایی با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه می شود اظهار کرد: حکاکی بر روی کدو، ایجاد صنایع دستی با استفاده از کدو قلیانی از جمله برنامه هایی است که در چهارمین جشنواره کدو به نمایش گذاشته می شود و این آثار قابلیت ثبت شدن به نام رشت را دارد.
رضا حقی با بیان اینکه جشنواره های این چنینی اقتصاد رشت را متحول می کند افزود:روند اطلاع رسانی این جشنواره مناسب نبود و بنده در روز مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره ، خبرنگار یکی از خبرگزاری ها را در مسیر راه دیده و برای حضور در این مراسم دعوت کردم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات