افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 12 پروژه صنعت آب و برق در استان کرمان

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 12 پروژه صنعت آب و برق در استان کرمان


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "رضا اردکانیان" وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری همزمان از چندین طرح عمرانی و زیربنایی کرمان، گزارشی از پروژه‌های آماده افتتاح ارائه کرد و سپس با دستور رئیس جمهور، بهره‌برداری از این طرح‌ها آغاز شد.
در این مراسم، واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمان به ارزش 20 میلیارد تومان با هدف بازیابی پساب مصارف صنعتی و کشاورزی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، کمک به رشد صنعت و کشاورزی منطقه برای جمعیت 120 هزار نفر از ساکنان کرمان افتتاح شد.
همچنین نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی بافت با 50 میلیارد تومان اعتبار به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت فسیلی به میزان 68.5 میلیون متر مکعب گاز طبیعی و صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان 4371 متر مکعب در سال به بهره‌برداری رسید.
نیروگاه خورشیدی 4 مگاواتی قلعه گنج با اعتبار 2 میلیون یورو معادل 24 میلیارد تومان نیز از دیگر طرح‌هایی بود که در این مراسم به بهره‌برداری رسید.
در این مراسم همچنین بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان با 1680 میلیارد تومان اعتبار، دو ساختگاه نیروگاهی 54 مگاواتی DG رفسنجان با 416 میلیارد تومان اعتبار به‌منظور افزایش قابلیت پایداری شبکه و کمک به صنایع پایین دست و پروژه افزایش ظرفیت پست 132 کیلوولت شهرستان ماهان با 27 میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد ظرفیت اتصال 70 مگاوات نیروگاه خورشیدی افتتاح شد.
آغاز عملیات اجرایی طرح تکمیل فاضلاب شهرستان زرند به روش بیع متقابل با 217 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به منظور بازیابی پساب مصارف صنعتی و کشاورزی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کمک به رشد صنعت و کشاورزی منطقه از دیگر طرح‌های مورد اشاره در این مراسم است.
تکمیل طرح فاضلاب کرمان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به روش بیع متقابل با پیش‌بینی 1450 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، 12 کیلومتر خط انتقال و 90 هزار متر مکعب ظرفیت تصفیه‌خانه با اعتبار 1396 میلیارد تومان آغاز به‌کار کرد.
عملیات اجرایی احداث پست مدولار 230 کیلوولت کهنوج با 20 میلیارد تومان اعتبار، احداث خط 132 کیلوولت منوجان- نودژ با 20 میلیارد اعتبار، احداث پست 230 کیلوولت اختیارآباد با 160 میلیارد تومان اعتبار و احداث پست دائم 132 کیلوولت بم3 به ارزش 54 میلیارد تومان با هدف افزایش ظرفیت شبکه و تامین ظرفیت انتقال، از دیگر طرح‌هایی بود که آغاز آن‌ها در این مراسم کلید خورد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات