عملیات اجرایی آرامستان جدید از آخر امسال آغاز خواهد شد

عملیات اجرایی آرامستان جدید از آخر امسال آغاز خواهد شد

خیرمقدم شورا  و شهردار کرمان به ریاست محترم جمهور و هیات همراه

تدوین آیین‌نامه‌ی حمایت شهرداری از نخبگان ورزشی، هنری، فرهنگی

شهردار کرمان، از تدوین آیین‌نامه‌ای برای حمایت شهرداری از نخبگان ورزشی، هنری، فرهنگی و ... خبر داد.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید raeesshoooooraaa .jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shora20aban.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shrdaaaaardarshoooora.jpg

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست امشب شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تبریک هفته‌ی وحدت و خیر مقدم به ریاست محترم جمهور و هیات همراه که به استان کرمان سفر کردند، گفت: برای اینکه در حمایت از این افراد، ساز و کار قانونی و مدون وجود داشته باشد، این آیین‌نامه به زودی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تدوین شده و به صحن شورا آورده خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به درخواست اجرای تقاطع غیر هم‌سطح در سه راهی شرف‌آباد برای کاهش ترافیک توسط یکی از اعضای شورا گفت: اجرای تقاطع غیر هم‌سطح در این بخش از شهر، هم پارک نزدیک آن را تخریب می‌کند و هم هزینه‌های میلیاردی دارد. بنابراین با جلسات متعددی که با همکاران حوزه‌ی حمل و نقل و ترافیک شهرداری داشتیم مقرر شد در این بخش هم‌سطح‌سازی شود که شورای ترافیک استان هم آن را تایید کرد و  این طرح با اصلاحیه بودجه‌ای که به زودی به شورا خواهیم فرستاد، به شورا فرستاده خواهد شد و  در صورت تصویب طرح و تصویب ردیف بودجه در شورا، آن را اجرا خواهیم کرد.

شهردار کرمان در پاسخ به درخواست خدادادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان مبنی بر ارائه‌ی گزارشی از کارهای انجام شده در خصوص آرامستان جدید در این دوره‌ی  شهرداری نیز گفت: در طراحی اولیه این آرامستان، سرانه‌ی فضای هر قبر ۱۸ متر در نظر گرفته شده بود که بعد از اصلاح این طرح در دوره‌ی جدید، اکنون به ۸ متر رسیده که باز هم با استاندارد فاصله دارد ولی همین اصلاح، هم باعث بهره‌وری از آرمستان به میزان بیش از دو و برابر و نیم طرح اولیه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در طرح اولیه، شبکه‌ی شعاعی برای قبور در نظر گرفته شده بود که برای دفن مسلمانان، اشکال شرعی دارد که  این مساله را نیز رفع کردیم.

عالم‌زاده ادامه داد: بحث برق‌ این آرمستان را نیز از وزارت نیرو پیگیری کردیم، که پاسخ شرکت توزیع نیروی برق، به وزارت نیرو فرستاده شده و منتظر پاسخ نهایی هستیم.

وی گفت: آب‌رسانی به این پروژه، نیز از مسیر پیش‌بینی شده ۱۰ کیلومتر بود که الان با تدابیر جدید آب‌رسانی از مسیر سرآسیاب انجام می‌شود که هفت کیلومتر کمتر از مسیر قبلی است و اگر بتوانیم منابع آب با حفر چاه در این ناحیه ایجاد کنیم، کمک بزرگی به پروژه است.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی برای یک پروژه نیز مهم است که به همین دلیل در آرامستان فعلی ، قبور دو طبقه و سه طبقه در قالب مزایده و به صورت چند مرحله‌ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی که انجام داده‌ایم، عملیات اجرایی این پروژه، از آخر امسال آغاز خواهد شد و منعی برای ادامه کار وجود ندارد.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: پروژه‌های اینچنینی که بایستی از منابع مالی غیر از شهرداری تامین منابع شوند، زمان‌بر هستند.

وی ادامه داد: به زودی گزارش کاملی از کارهای انجام شده در خصوص این آرامستان ارائه خواهیم داد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر نیز در نشست امشب شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تبریک هفته وحدت و خیر مقدم به ریاست محترم جمهور و هیات همراه که به استان کرمان سفر کردند، گفت: پیشنهاد می‌شود برای اینکه حوزه‌ی گردشگری شهر بهتر اداره شود، با استفاده از توان زیر مجموعه‌های شهرداری، یک مدیریت قوی و بهتر در این زمینه ایجاد شود و یا اداره‌ی گردشگری شهرداری به صورت رسمی و قوی‌تر وارد شود تا مصوبات کمیسیون‌ گردشگری اجرایی شوند.

میرحسینی با بیان اینکه شهردار محترم نیز با این امر موافق هستند، ادامه داد: امیدواریم با تصویب و قبول این مساله، تعدادی از مصوبات کمیسیون گردشگری تا قبل از پایان امسال، اجرا شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تبریک هفته وحدت و خیر مقدم به ریاست محترم جمهور و هیات همراه،  گفت: به پیوست مدارک و مستندات مربوط به قرارداد احداث تقاطع غیر هم‌سطح بهشتی (سیدی) مورد پیمان شرکت فاران مشرق زمین، جهت بررسی و تصویب جهت اعمال اقلام فاکتوری در صورت وضعیت قطعی،  به شورا ارسال شده و در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کامیاب با اشاره به اینکه در این کمیسیون مطرح شد با توجه به طولانی شدن پروژه‌ی پل شهید بهشتی و افزایش اولیه مبلغ قرارداد از ۹ میلیارد تومان به ۱۸ میلیارد و نیز اجرای ایتم‌های پیش‌بینی نشده مانند پانل‌ها و تسمه‌ها که در طرح اولیه پیش بینی نشده بود، در طرح نهایی، شهرداری تقاضای مصوبه شورا برای پرداخت اقلام فاکتوری، مازاد بر فاکتور اولیه از محل اعتبارات شهرداری را داشت که در کمیسیون مصوب شد.

گفتنی است بعد از بحث و بررسی اعضای شورا، با توجه به کار انجام شده و دستور کار معاونت عمرانی با افزایش سقف اقلام فاکتوری از محل اعتبارات داخلی شهرداری موافقت و این مصوبه تصویب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای شهر کرمان نیز در این نشست، ضمن تبریک هفته وحدت و خیر مقدم به ریاست محترم جمهور و هیات همراه که به استان کرمان سفر کردند، از شهردار کرمان و مجموعه‌همکاران ایشان در شهرداری به دلیل برگزاری اولین جشنواره‌ی خانوادگی محلات که در زمینه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و ...  در شهر کرمان برگزار شده است، تقدیر کرد.

زهرا لری همچنین پیشنهاد داد: با توجه به افزایش جمعیت شهر کرمان و همچنین آلودگی هوا در سال های اخیر و نیز برای آسایش و رفاه مردم کرمان که بعد از سالها این حق را دارند تا از حمل و نقل سریع و آسان و راحت استفاده کنند؛در فرصت حضور ریاست جمهور در استان، قطار سبک شهری را به عنوان مطالبه مردم کرمان مطرح کرده و سهم کرمان را برای احداث این سیستم حمل و نقل، از محل اعتبارات دولتی خواستار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث دو مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر، بر فرهنگسازی استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک، تاکید کرد.

شایان ذکر است شهردار کرمان در این نشست از همه‌ی اعضای شورای شهر، اصحاب رسانه و شهروندان دعوت کرد در نمایشگاه گل و گیاه که با حمایت شهرداری کرمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق واقع در جاده باغین برگزار می‌شود، شرکت کنند.

گفتنی است در پایان نشست امشب شورای اسلامی شهر کرمان شهرداری کرمان گزارشی از عملکرد خادمین شهرداری کرمان_  ۸۰ نیروی اعزامی از شهرداری کرمان به نجف اشرف برای خدمت به زائران اربعین _  پخش کرد و گوشه‌ای از خدمات شهرداری را برای اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه به نمایش گذاشت.

رئیس شورای شهر نیز از طرف اعضای شورای شهر از شهردار کرمان و نیروهای خدومی که در این ایام خدمت رسانی کردند، تشکر و قدردانی کرد.

فاطمه نخعی‌فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات