نشست هماهنگی برگزاری بزرگداشت روز«خواجوی کرمانی» درشهرداری کرمان برگزار شد

نشست هماهنگی برگزاری بزرگداشت روز «خواجوی کرمانی» در شهرداری کرمان برگزار شد

نشست هماهنگی جهت برنامه‌ریزی پیرامون برگزاری بزرگداشت خواجوی کرمانی با حضور شهردار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس مرکز کرمان شناسی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنراستان در شهرداری کرمان برگزار شد.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید neshast bozorfgdasht khajo.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید neshast bozorfgdasht khajo1.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید neshast bozorgdasht khajo2.jpg

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، شهردار کرمان در این نشست، مفاخر و هنرمندان را سرمایه‌های عظیم اجتماعی عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت خواجوی کرمانی در واقع گامی در راستای توسعه و تثبیت هویت فرهنگی شهرمان محسوب می شود.

سید مهران عالم زاده با تاکید بر اهمیت و ضرورت معرفی مفاخر و اهمیت توجه به مقوله‌ی فرهنگ و هنر در جامعه،افزود: برگزاری مراسم تکریم و بزرگداشت مفاخر از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی است که باید با برنامه ریزی و تدابیر لازم برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه های فرهنگی، اقدام کرد.

وی با اشاره به لزوم مستند سازی اقداماتی که در دهه 70 در خصوص همایش گرامیداشت خواجوی کرمانی صورت گرفته است، تصریح کرد: در این راستا معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برای تهیه مستندات و ساخت کلیپ این مراسم، اقدامات لازم را انجام می دهد و با همکاری اندیشه سرای فردوسی زمینه برگزاری این برنامه را فراهم می آورد.

عالم زاده افزود: همچنین مقرر شد که شهرداری کرمان نسبت به تهیه سردیس و ماکت خواجوی کرمانی اقدام نماید و نسبت به سفارش چند برنامه موسیقی با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های استان در زمینه اشعار خواجو، اقدام نماید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی کرمان،گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت خواجوی کرمانی به عنوان انجام وظیفه در قبال مسایل فرهنگی و آشنایی نسل جدید با هویت و پیشینه فرهنگی این دیار محسوب می شود.

علیزاده در ادامه ،رویکرد شهرداری کرمان در دوره جدید و همچنین نگاه فرهنگی شهردار کرمان و توجه ویژه به مسایل حوزه فرهنگی و اجتماعی را قابل تقدیر و تحسین دانست .

گلاب زاده، رییس مرکز کرمان شناسی نیز در این نشست گفت :به منظور برگزاری روز بزرگداشت خواجوی کرمانی، مرکز کرمان شناسی نسبت به کتاب «عاشقانه های خواجو» که شامل اشعار منتخب خواجوی کرمانی است اقدام می کند.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات