اطلاعيه  شماره 1 كارگروه استاني شرايط اضطرار  آلودگي هواي كلانشهر اصفهان:

اطلاعيه شماره 1 كارگروه استاني شرايط اضطرار آلودگي هواي كلانشهر اصفهان:



✳جلسه كارگروه استاني هماهنگي شرايط اضطرار آلودگي هوا در ساعت 18 روز سه شنبه 21 آبان 1398 در اداره كل مديريت بحران استانداري اصفهان تشكيل و با توجه به پيش بيني و اعلام اداره كل هواشناسي و اطلاعات مركز پايش كيفيت هواي استان مستقر در اداره كل حفاظت محيط زيست و نظرات تخصصي مركز بهداشت استان موارد زير از سوي اعضاي حاضر مصوب گرديد:

1- مقرر شد كه روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه 22 و 23 آبان ماه 1398 فعاليت‌هاي ورزشي دانش آموزان و مهدهاي كودك در فضاي بسته انجام شود و ادارات كل آموزش و پرورش،بهريستي و صدا و سيماي مركز استان موظف به اطلاع رساني در اين زمينه شدند.

2-- كنترل محدوده طرح ترافيك و تشديد برخورد با خودروهاي دودزا و فاقد برگه معاينه فني خودرو توسط پليس راهور و اعمال قانون در محدوده طرح ترافيك زوج و فرد در اصفهان با دقت و شدت بيشتري انجام گردد.

3- اداره كل ورزش و جوانان استان براي اعمال محدوديت ورزش هاي همگاني و كوهنوردي در ساعات صبح روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه برنامه ريزي و اطلاع‌رساني لازم به عمل آورد.

4-شهرداري اصفهان براي كاهش استفاده از خودروهاي شخصي با تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي در شهر و ارائه خدمات مناسب به شهروندان اقدام نمايد.

5- سازمان صنعت و معدن و تجارت با هماهنگي حفاظت محيط زيست استان نسبت به محدود كردن فعاليت صنايع آلاينده در نقاطي كه در محدوده برنامه جامع كنترل كيفي هواي اصفهان قرار دارد اقدام كند.

6- مركز بهداشت استان نسبت به آگاهي رساني عمومي و اعلام توصيه هاي بهداشتي لازم بويژه به گروه هاي حساس و آسيب پذير را اقدام كند.

7-اداره كل حفاظت محيط زيست استان بر فعاليت واحدهاي صنعتي محدوده برنامه جامع كاهش آلودگي هوا نظارت و كنترل مستمر اعمال كند.

8- محدوديت‌ فعاليت هاي ورزشي براي شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش: زرين شهر، باغ بهادران، فولاد شهر، فلاورجان، پيربكران، مباركه، شاهين شهر،برخوار ،خميني شهر، نجف آباد و كاشان در نظر گرفته شد. لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات