۶۶ درصد مدارس تهران نیاز به بازسازی دارند

۶۶ درصد مدارس تهران نیاز به بازسازی دارند

www.BanaNews.irوزیر آموزش و پرورش با اشاره به محرومیتهای تهران به عنوان پایتخت گفت: ۶۶ درصد از فضاهای آموزشی در این شهر نیاز به تخریب و نوسازی دارند و یا استیجاری هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره برگزاری اردوهای هجرت سه که روز دوشنبه برگزار شد افزود: درباره تهران معتقد هستم که در تمام زمینه ها با وجود اینکه نام پایتخت را به دوش می کشد، آن کار بزرگی که در همه کشور انجام شده به شکل عادلانه صورت نگرفته است و بنده حداقل درباره آموزش و پرورش اینگونه فکر می کنم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فکر می کنم در تهران حتی از برخی از استانهای محروم کشور هم به نسبت جمعیتی که دارد، در آن خوب کار نشده است.

حاجی بابایی ادامه داد: ۶۶ درصد از فضاهای آموزشی نیاز به تخریب و نوسازی دارند و یا استیجاری هستند. به همین دلیل کارهای اساسی و خوبی در تهران شروع شده که در حال انجام است و معتقدم باید زمینه ای را فراهم کنیم که تهران را در قامت جمهوری اسلامی ایران ببینیم.

وی با بیان اینکه در طرح مشترک با بسیج سه میلیون نفر روز در طرح هجرت سه در بازسازی مدارس فعالیت خواهند کرد، افزود: ۲۱ میلیارد اعتبار در این زمینه اختصاص یافته که برابر با ۱۰۰ میلیارد تومان کار افراد معمولی است.

وزیر آموزش و پرورش فرهنگ بسیج را جهاد اقتصادی دانست و گفت: در قاموس بسیج فعالیت اقتصادی به تنهایی معنا ندارد و در کنار آن فعالیت فرهنگی نیز خواهند داشت.

حاجی بابایی به اوقات فراغت دانش آموزان نیز اشاره کرد و افزود: همچنین امسال طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه های آموزش و پرورش قرار می گیرند که دو سوم آنها دانش آموزان می شوند.

وی ادامه داد: اگر برای ۴ تا ۵ میلیون دانش آموز برنامه ای در نظر نگرفته ایم بدان معنا نیست که آنها بی کار می مانند، بیشتر این دانش آموزان فرزند کشاورز، مکانیک و... هستند که در کنار پدران خود کار کرده و از این طریق اوقات فراغتشان را دنبال می کنند.

 

 

    نظرات