آب‌ زاینده‌رود نصف شد

آب‌ زاینده‌رود نصف شد

متوسط بارندگی سالانه در اصفهان نسبت به متوسط چهل سال گذشته حدود ۵۴درصد کاهش داشته است.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر و با اشاره به بحران خشکسالی، از برنامه‌ریزی برای صرفه‌جویی توسط این شرکت خبر داد و یکی از ابزار اطلاع‌رسانی در این زمینه را رسانه‌ها دانست. امینی علت خشکسالی را کاهش میزان بارندگی دانست و بر لزوم اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد.

وی افزود: متوسط بارندگی سالانه در اصفهان نسبت به متوسط ۴۰سال گذشته حدود ۵۴درصد کاهش داشته است و متوسط ذخیره آب سد زاینده‌رود نیز نسبت به این مدت با ۴۴درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

وی جلوگیری از هدر رفتن آب را با انجام سه اقدام میسر دانست وگفت:« بخشی از ابزار کنترل مصرف به حاکمیت مربوط می‌شود و هدفمندی یارانه‌ها توانسته است باعث ۵ تا ۶ درصد صرفه جویی در مصرف آب شرب، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شود. بخش بعد، بخش‌های فنی است. در سال ۸۹، اقداماتی برای اصلاح شبکه توزیع آب که قدمت بیش از چهل سال دارد، داشته‌ایم و از نشت و هدررفت آب به میزان ۵/۴۴۷ لیتر بر ثانیه جلوگیری کرده‌ایم.»

وی توسعه شبکه‌های فاضلاب و ایجاد پساب برای استفاده در بخش کشاورزی و محیط‌زیست را از اقدامات لازم برای کاهش مصرف آب دانست و از بهره‌برداری از یک پروژه تامین پساب در هفته قبل خبر داد و افزود: در منطقه شمال شرق اصفهان پساب فاضلاب به علت آلودگی میکروبی غیر قابل استفاده در بخش کشاورزی است که هم اکنون در حال رسیدگی به این مشکل هستیم. امینی بخش سوم را احداث طرح تله‌متری خطوط انتقال آب عنوان کرد و از بهره‌برداری از این طرح تا دو هفته دیگر خبر داد. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب در ادامه، برگزاری جشنواره استانی سیمای آب، جشنواره ملی فیلم و عکس با همکاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و جشنواره روزنامه دیواری را از جمله اقدامات فرهنگی صورت گرفته برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی عنوان کرد.

 

 

    نظرات