بانک توسعه آسیا وام ۱۲۵ میلیون دلاری به ترکمنستان می‌دهد

بانک توسعه آسیا وام ۱۲۵ میلیون دلاری به ترکمنستان می‌دهد

بانک توسعه آسیا ۱۲۵ میلیون دلار وام در اختیار ترکمنستان قرار می دهد تا خطوط آهن خود را به ایران متصل کند.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از رویترز، ترکمنستان قصد دارد بیش از ۲۴۰ میلیون دلار وام از بانک توسعه اسلامی و بانک توسعه آسیایی دریافت کند.

ترکمنستان این وام را برای اجرای پروژه های راه آهن و پروژه آبرسانی هزینه خواهد کرد .

یک مقام آگاه دولت ترکمنستان تاکید کرد بخشی از این وام برای توسعه بخشی از خط راه آهن که ترکمنستان را به ایران متصل خواهد کرد هزینه خواهد شد و بخشی دیگر نیز برای آبرسانی به استان بالکان در غرب ترکمنستان هزینه می شود .

رییس جمهور ترکمنستان اسناد مربوط به دریافت این وام را امضا کرده است . ترکمنستان چهارمین ذخایر بزرگ گاز جهان را در اختیار دارد .

بر اساس این گزارش بانک توسعه اسلامی قرار است ۱۲۱٫۱ میلیون دلار وام در اختیار ترکمنستان قرار دهد تا پروژه آبرسانی به استان بالکان را اجرا کند. بازپرداخت این وام ۱۹ ساله خواهد بود . بانک توسعه آسیا نیز قرار است وام ۱۲۵ میلیون دلاری به وزارت حمل و نقل ریلی ترکمنستان پرداخت کند. مدت بازپرداخت این وام نیز ۲۵ ساله خواهد بود . این وام برای تامین مالی پروژه احداث خط راه آهن ۳۱۱ کیلومتری است که قزاقستان را به خلیج فارس متصل خواهد کرد.

 

 

    نظرات