دوره پانزدهم زمان بلوغ جشنواره سراسری تئاتر مهر است

دوره پانزدهم زمان بلوغ جشنواره سراسری تئاتر مهر است

خیام وقار در برنامه رادیویی #صبح_سیلک گفت: استقبال عالی از جشنواره پانزدهم نشان از این موضوع دارد که جشنواره تئاتر مهر جایگاه واقعی خود را در بین اهالی تئاتر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پاسداری از تئاتر مهر در طول این 15 سال به تدریج این جشنواره را تکمیل کرده است افزود: در همین راستا نمی‌توان گفت به دنبال ارائه جشنواره‌ای بی‌نقص در دوره پانزدهم هستیم اما می‎خواهیم رویدادی در خور نام کاشان و هنر این خطه برگزار کنیم.

به گفته وی، بازتاب اخبار جشنواره در سطح ملی برای ما یک برند ایجاد نموده که از این ظرفیت استفاده کرده و قول ثبت این رویداد هنری در تقویم فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را گرفته‌ایم.

دبیر پانزدهمین چشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، با تقدیر از شهرداری برای برگزاری این رویداد هنری عنوان کرد: این اقدام هم به فرهنگ شهر کمک می‌کند هم تأثیر خود را در سایر حوزه‌های گردشگری، تعالی هنر و ارتقای جایگاه هنرمندان کاشانی بر جای می‌گذارد.

وقار با بیان اینکه امسال 411 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر مهر ارسال شده، گفت: در این دوره، 18 نمایش صحنه‌ای، 10 نمایش خیابانی، پنج نمایشنامه‌خوانی، سه اثر محیطی، 6 اثر مهمان و 6 اثر در بخش جنبی جشنواره اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه به جرات می‎توان گفت که آثار حاضر به صورت شاخص در استان‌های تهران، اصفهان، کرمانشاه و گیلان حضور پررنگ تری را داشته‌‍‍اند، افزود: امسال در خصوص آثار محدودیتی را اعمال کردیم که هر اثری که برای جشنواره ارسال می‌شود حتما باید برای یک بار هم که شده اجرای عموم صحنه‌ای را داشته باشد.

دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان اضافه کرد: شاید این اتفاق دست بسیاری از هنرمندان را بست اما در عوض کارها با کیفیت بهتری روی صحنه رفته و نقص کمتری دارد زیرا دوران آزمون و خطای خود را گذرانده است.

وقار با اشاره به اینکه امسال در کنار جشنواره بازارچه هنر را خواهیم داشت گفت: زنگ تئاتر دانش‌آموز و جشنواره که 18 مدرسه انتخاب و در 10 مدرسه به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشت عنوان کارگاه آموزشی در جشنواره پانزدهم برگزار می‌شود، متذکر شد: نکته قابل توجه برگزاری تورهای فرهنگی، آموزشی برای حضور در ورک‌شاپ‌های تئاتر و جلسات نقد و بررسی خواهد بود.

وقار افزود: اتفاق ویژه‌تر هم برگزاری نخستین اجلاس شهردارانی است که در شهرهای خود جشنواره‌های شهروندی اجرا می‌کنند که در نوبت خود به آن به صورت ویژه خواهیم پرداخت.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات