آموزش‌های شهروندی موجب قانونمند شدن شهروندان می‌شود

آموزش‌های شهروندی موجب قانونمند شدن شهروندان می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری سازمان ویژه زندانیان گفت: فراگیری آموزش‌های شهروندی موجب می‌شود تا شهروندان به راحتی حق و حقوق خود را در چارچوب قانون پیگیری کنند. ◽️مرتضی والی‌زاده با بیان این مطلب از زندان به عنوان یک نهاد اجتماعی که چکیده ای از مشکلات جامعه است نام برد که همه باید برای رفع مشکلات افراد حاضر در این نهاد تلاش کنند.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش مفاهیم شهروندی که یکی از مهم‌ترین وظایف این سازمان است، تصریح کرد: باید شهروندان را از حق و حقوق قانونی خود آگاه کنیم و با فراهم کردن شرایط مناسب برای اصلاح سبک رفتار، مهارت‌های زندگی و بهبود رفتار افرادی که به هر دلیلی در زندان هستند تلاش کنیم.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی همایش«سحاب رحمت» به نقش فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی بر اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت به زندگی سعادتمندانه در شهر و همچنین میزان تأثیرگذاری اینگونه فعالیت‌ها در اصلاح و تربیت زندانیان اشاره و گسترش فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در زندان را یکی از راهکارهای پیشبرد برنامه های زندان ذکر کرد.

والی‌زاده با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص بهره‌گیری از هنر و ابزار هنری که رساترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است، گفت: در این راستا هر دستگاهی بنا به توانایی خود باید به رسالتش در انجام فعالیت‌ها به درستی عمل کند و ما نیز سعی کردیم از این فرصتی که در اختیار ما قرار دارد در همایش «سحاب رحمت» که با هدف حمایت از خانواده زندانیان و تبجیل از خیرین انسان ساز برگزار می‌شود، استفاده کنیم.

وی یادآور شد: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی برای زندانیان و خانواده‌های آن ها علاوه بر ایجاد روحیه نشاط و تامین اوقات فراغت، موجب مهیا ساختن مشارکت اجتماعی آن ها نیز می‌شود.

گفتنی است، همایش"سحاب رحمت" همزمان با میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق(ع) با برنامه‌های متنوع از سوی دادسرای عمومی و انقلاب، انجمن حمایت از زندانیان و با همکاری فرمانداری، شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، شنبه ۲۵ آبان از ساعت ۱۸ در آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات