ششمین جشنواره «زندگی پیاده در شهر» برگزار می‌شود

ششمین جشنواره «زندگی پیاده در شهر» برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سعید معصومی ظهر با بیان اینکه امروز فضاهای پیاده روی شهری یکی از مهمترین فضاهای شهری و عمومی در شهرها محسوب می‌شوند، پیاده‌روها را بعنوان فضای عمومی و اصلی شهر عنوان کرد و گفت: پیاده‌روها نیز همانند بسیاری از جنبه‌های زندگی شهری دارای ساختار اجتماعی و فیزیکی خاص هستند.
وی افزود: در کشورهای گوناگون تلاش‌های زیادی در سطوح متفاوت با برنامه ریزی شهری برای تشویق و تسهیل حرکت در پیاده‌روها انجام می‌شود که حمایت‌های دولتی و شهرداری‌ها در این زمینه سهم به سزایی دارند.
شهردار منطقه ۷ شیراز با بیان اینکه تمام امکانات در راستای خدمان رسانی به شهروندان اجرایی می‌شود، عنوان کرد: شهر محل آسایش و زندگی شهروندان است و رویکرد شورا و شهرداری پیاده مداری است که این نشان دهنده اقدامات فرهنگی است و البته پیاده روی محوری در شهر ارجحیت دارد.
معصومی از ایمن سازی فضاهای شهری و پل‌های عابر پیاده سخن گفت و افزود:  در یکماه گذشته در بلوار مدرس ۲ نفر به دلیل استفاده نکردن از پل هوایی دچار مصدومیت شدند.
وی ایجاد امکانات برای استراحت، طراحی مناسب سطوح، تجهیزات باز و سرگرمی، نورپردازی و روشنایی، گیاهان و فضای سبز، ایجاد طرح طرح پیاده را از اقدامات اخیر این این منطقه از شهرداری شیراز اعلام کرد.
شهردار منطقه ۷ شیراز با بیان اینکه در سال ۹۹ تمام گذرگاه‌ها به ایستگاه‌های دوچرخه سواری مجهز می‌شوند، افزود: تاکنون ۱۳ کیلومتر این مسیر احداث شده که از فضای سبز و کوهستانی برخوردار است.
معصومی از ایجاد طرح آبخیزداری در پیرامون نصرآباد جهت جلوگیری از سیلاب خبر داد و گفت: اجرای این طرح موجب تقویت سفره‌های آبخیزداری می‌شود.
او از لایروبی ۱۵۰ کیلومتر کانال روباز هم در این منطقه خبر داد و عنوان کرد: ۵ برابر رودخانه خشک کانال در سطح منطقه ۷ شیراز ایجاد شده که تمام آنها لایروبی شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات