کاهش اثرات زیست محیطی آب شیرین کن ها

چهارمین جلسه کارگروه طرح صیانت از منابع آب استان هرمزگان به ریاست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری هرمزگان و مدیران دستگاه های ذیربط در حوزه آب و آبفا ، کشاورزی، محیط زیست در شرکت آب منطقه ای هرمزگان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان، مسعود رازمند مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای در این جلسه ضمن تقدیر از اهتمام ویژه مقامات قضائی استان به موضوع آب اظهار کرد: موضوع پسماند حاصل از آب شیرین کن ها مشکل اساسی بوده که مخاطرات زیستی محیطی شدیدی نظیر شور شدن نواحی خشکی و دریایی اطراف این تاسیسات و انقراض بسیاری از گونه ها و به هم خوردن توازن طبیعی این اکوسیستم ها و نهایتاً مشکلات گسترده در محیط زیست اطراف را به دنبال دارد.
رازمند بیان داشت : وضعیت دفع پساب ها به صورت تخلیه در رودخانه ها و مسیل ها و رها سازی در دشت ها یا چاه می باشد که این امر موجب شوری آب چاههای اطراف وتغییر خاک می شود .
وی خاطر نشان کرد: به منظور کاهش اثرات زیست محیطی آب شیرین کن ها مکاتبات لازم با اداره کل محیط زیست استان انجام داده ایم و مقرر گردیده  اقدامات لازم انجام شود.
در ادامه نماینده اداره کل  به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری از آلودگی آب های زیرزمینی، خاک و سواحل دریا که ناشی از پساب آب شیرینکن ها می باشد پرداخت و با ذکر منابع آلوده کننده به  ارائه راهکارهای پیشگیرانه در این خصوص پرداخت.
در ادامه این نشست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز گفت : شرکت آب منطقه ای موظف است میزان خسارت وارده  ازسوی متخلفین در حوزه آب را از طریق داد خواست به دادگستری ارجاع دهد تا ضمن رسیدگی،بر اساس قانون با افراد خاطی برخورد شود .
احمدی منش تصریح کرد : تمامی تخلفات باید در سامانه سجام بارگزاری شده تا در اسرع وقت نسبت به رسیدگی پرونده ها اقدام شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات