۸۸ روز تا وعده وزیر مسکن برای تحویل خانه های مهر

۸۸ روز تا وعده وزیر مسکن برای تحویل خانه های مهر

www.BanaNews.irاخذ رای اعتماد وزیر جدید راه وشهرسازی مسئولیت سنگینی را برعهده علی نیکزاد قرار داد و این درحالی است که ظرف ۸۸ روز آینده او باید به وعده ای که بارها از اواخر سال گذشته به مردم، مبنی بر تحویل خانه های مهر داد، جامه عمل بپوشاند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد نخستین وزیر راه وشهرسازی در کسوت وزیر مسکن وشهرسازی در مقابل دوربین های تلویزیونی بارها وعده داده که در پایان شهریورماه سال جاری خانه های مهر را تحویل متقاضیان مربوطه خواهد داد .

وزارت مسکن و شهرسازی طرح مسکن مهر را از خرداد ماه ۱۳۸۶ وارد مراحل اجرایی ساخت و در گام نخست خود مسئولان اجرایی این وزارتخانه و وزارت تعاون ۹۳۷ هزار نفر واجد شرایط را از میان حدود چهار میلیون نفر گزینش کردند و قرار است ، پایان این انتظار در آخرین ماه تابستان سال جاری رقم بخورد .

آخرین اطلاعات دریافتی نشان می دهد که در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی طرح مهر به اتمام رسیده و در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر نیز تا کنون حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خانه مهر در مراحل نهایی بسر می برد .

از سوی دیگر چنانچه در شهرهای جدید تحت پوشش وزارت راه وشهرسازی نیز در نهایت ۳۰ هزار واحد مسکونی طرح مهر تکمیل شده باشد و در بافت های فرسوده شهری نیز در خوشبینانه ترین شکل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر تکمیل شود ، بنابراین با ارفاق های زیاد، طرح مهر پس از گذشت چهار سال که ۶۵۵ روز آن زیر نظر نیکزاد پیگیری شد ، پیشرفت ۴۰ درصدی دارد و واجدین شرایط ۶۰ درصدی کماکان باید در انتظار باقی بمانند .

نیکزاد طی ۶۸۵ روز گذشته در سمت وزیر مسکن وشهرسازی تنها سه جلسه مطبوعاتی برای خبرنگاران این حوزه برگزار کرده و این امر نشانه اطلاع رسانی یک سویه وی در کسوت پیشین دارد .

وزیر راه وشهرسازی که از ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ حکم سرپرستی وزارت راه وترابری را داشت ، تاکنون هیچ نشستی مطبوعاتی برای خبرنگاران این حوزه برگزار نکرد ه است.

اکنون حوزه گسترده راه وترابری که به زعم برخی از نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس سازمانهای زیر مجموعه آن در حد یک وزارتخانه تشکیلات اداری دارند و از سوی دیگر طرح مسکن مهر که بزرگترین فعالیت عمرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است ، نیاز به حجم وسیعی از فعالیت های پرشتاب اجرایی دارند و درکنار آن اطلاع رسانی به هنگام ، دقیق و صحیح دارد .

انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی همانگونه که در آرای خود به نخستین وزیر راه وشهرسازی نشان دادند که عملکرد وزیران را دقیق مورد ارزیابی قرار می دهند ، در دوره باقی مانده از وزارت نیکزاد فعالیت این بخش را به دقت مورد ارزیابی قرار دهند.

علی نیکزاد به عنوان نخستین فرد پیشنهادی برای وزارت راه وشهرسازی صبح یکشنبه پنجم تیرماه با کسب ۲۰۵ رای مثبت، اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را برای اداره وزارتخانه جدید کسب کرد .

 

 

    نظرات