عقد چندین قرارداد در بخش عملیات هوانوردی

عقد چندین قرارداد در بخش عملیات هوانوردی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ سیاوش امیرمکری در بازدید از بخش‌های مختلف اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران ضمن گرامیداشت روز جهانی الکترونیک هواپیمایی، بیان داشت: در حوزه عملیات هوانوردی به خصوص در حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی فعالیت‌ها و اقدامات قابل توجهی انجام می‌شود.

وی مهم‌ترین شاخص این اداره کل را تامین ایمنی هوانوردی از طریق نصب و راه اندازی، نگهداری و تعمیرات دستگاه‌های کمک ناوبری، تجهیزات ارتباطی و سامانه‌های نظارتی عنوان کرد و افزود: کارشناسان و متخصصان این اداره کل تاکنون توانسته اند در عملیاتی نگهداشتن تجهیزات مذکور با وجود تحریم های جهانی اقدامات بزرگی انجام دهند. امروزه با وجود تحریم های شدید شاهد ظهور توانمندی‌ها و توان متخصصان صنعت فرودگاهی و هوانوردی در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: در مقاطع مختلف و با روش‌های متنوع موفق شدیم نیازهای تجهیزاتی را از منابع خارجی تامین کنیم اما هر چه پیش رفتیم میزان فشار تحریم بیشتر شد و ما را با مشکلات و چالش‌هایی مواجه کرد.

امیرمکری ادامه داد: خوشبختانه در بخش پشتیبانی، نگهداری و راهبری تجهیزات گام‌های خوبی برداشته شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تلاش و همت مضاعف متخصصان این صنعت تاکید و خواستار اعتماد به امکانات و توانمندی های داخلی کشور برای تامین نیازهای تجهیزاتی شد.

به گفته رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ ایمنی اصل اول و مهم در این صنعت است و خوشبختانه امروزه توان داخلی توانسته بخشی از نیازهای ما را برآورده کند.

وی خطاب به متخصصان و مدیران این بخش گفت: شما به عنوان یک حلقه مهم در زنجیره تامین ایمنی پرواز، با برقراری ارتباط بین کنترلر و خلبان و فراهم کردن امکان نظارت بر عملیات هوانوردی کشور، نقش مهم و اساسی را در صنعت هوانوردی ایفا می کنید.

امیرمکری بر توان تولید کنندگان داخلی در طراحی و ساخت سیستم های روشنایی باند اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته در بخشی از تجهیزات مورد نیاز حوزه عملیات هوانوردی موفق شدیم قراردادهایی را برای طراحی و ساخت رادارهای پیشرفته، دستگاه DME و برج موبایل منعقد کنیم.

وی از حمایت پژوهش ها و پروژه های مربوط به صنعت فرودگاهی و هوانوردی توسط شورای پژوهش های شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد.

به دانش و مهارت خود اطمینان کنید

در ادامه این بازدید سعید اکبری عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی وجود متخصصان ارتباطی و ناوبری را در دنیا بی نظیر عنوان کرد و گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران متکی بر کار کارشناسان و متخصصان داخلی نیست.

وی ایران را تنها کشور مستقل در دنیا اعلام کرد که بر توان داخلی و خودکفایی خود متکی است.

راهبر عملیات هوانوردی با بیان اینکه صنعت هوانوردی صنعتی گران و تخصصی است، اظهار داشت: ما باید تجهیزات مور نیاز را خریداری کنیم اما در مواقع بسیار نشان دادیم که خودکفا هستیم.

وی تاکید کرد: قدر خودتان را بدانید و به مهارت و دانش خود اعتماد کنید.

همبستگی متخصصان فعال در صنعت هوانوردی و فرودگاهی مثبت است

محمد امیرانی، معاون عملیات هوانوردی نیز در ادامه این بازدید ضمن گرامیداشت روز جهانی الکترونیک هواپیمایی عنوان کرد: برای یک اتفاق خوب باید مدیریت خوب و شایسته، همکاران ایده آل، فکر و ایده جدید و شرایط مناسب فراهم شود تا ما شاهد آن اتفاق خوب در کشور باشیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر شرایط خوبی فراهم شده تا به دستاوردهای جدیدی در صنعت هوانوردی برسیم.

وی همبستگی متخصصان فعال در این صنعت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مجموعه اداره کل ارتباطات و ناوبری قدر خود را بدانید چرا که از لحاظ ایمنی، کیفیت و بهره وری قدم های بزرگی را برداشته ایم.

وی در پایان گفت: امیدواریم در سال های آینده شاهد خرید سیستم اتوماسیون جدید و افتتاح و راه اندازی آن در صنعت فرودگاهی باشیم.

اطمینان خاطر برای نگهداری، تعمیر و به روز نگه داشتن تجهیزات

در پایان این بازدید سیامک بهنام، مدیرکل ارتباطات و ناوبری عنوان کرد: تلاش متخصصان ما بیش از گذشته شده است. این اداره کل با همکاری و تعامل سایر مجموعه های صنعت هوانوردی، اقدامات و قدم های مثبتی را برداشته است.

بهنام طی سخنان خود به مدیرعامل شرکت فرودگاه ها اطمینان خاطر داد که مجموعه ارتباطات و ناوبری هوایی در وظیفه اصلی یعنی نگهداری، تعمیر تجهیزات و به روز نگه داشتن آنها و مهمتر از همه رفع مشکلات  و چالش ها، از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

گفتنی است؛ مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به همراه معاونان و مدیران کل ستادی از تمامی بخش ها و واحدهای اداره ارتباطات و ناوبری هوایی مرکز کنترل فضای کشور بازدید به عمل آورد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات