لزوم ایجاد شرایط برای فعالیت اجتماعی بیماران مبتلا به ام اس

لزوم ایجاد شرایط برای فعالیت اجتماعی بیماران مبتلا به ام اس

لزوم ایجاد شرایط برای فعالیت اجتماعی بیماران مبتلا به ام اس

شهردار مشهد بر لزوم ایجاد شرایط برای فعالیت اجتماعی بیماران مبتلا به ام اس تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در شانزدهمین کنگره بین المللی ام اس با عنوان این مطلب بیان کرد: افراد زیادی تلاش کردند تا ظرفیت مشهد برای برگزاری مجامع مختلف به خصوص حوزه ام اس به ظهور برسد که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با بیان اینکه از نگاه اجتماعی در حوزه بیماری ها طبقه بندی مختلفی وجود دارد، عنوان کرد: در یک طبقه بندی باید به برخی از بیماری ها توجه کرد اما در طبقه بندی دیگر بیماری هایی وجود دارد که باید با اقدامات مختلف اجتماعی، بیمار را از توجه به بیماری خود دور کرد و ام اس نیز در این دسته قرار دارد.
شهردار مشهد تصریح کرد: بیماری ام اس بیماری ای نیست که بتوان برنامه مدون اجتماعی برای اندرز دادن به مبتلایان به آن اجرا کرد بلکه باید فرد بیمار را بیشتر مشغول کرد تا فرد بیماری خود را فراموش کند و قوی شود.
وی ادامه داد: فارغ از اینکه باید موضوع پیشگیری و آگاهی بخشی نسبت به بیماری ام اس مورد توجه ویژه قرار گیرد، همچنین دستاوردهای درمانی آن و به کار بردن آن اهمیت ویژه ای دارد، باید بسته ای از برنامه های اجتماعی با تمرکز بر منحرف کردن بیمار مبتلا به ام اس از بیماری خود ایجاد شود.
شهردار مشهد عنوان کرد: در این مسیر تلاش و همکاری انجمن های مردم نهاد بسیار اهمیت دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات