دکتر دودمان: فرآیندهای سامانه و پروژه‌های شهرداری الکترونیک اصلاح می‌شود

دکتر دودمان: فرآیندهای سامانه و پروژه‌های شهرداری الکترونیک اصلاح می‌شود

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در ششمین جلسه کمیسیون هوشمند‌سازی و فناوری اطلاعات با حضور اعضای کمیسیون هوشمند‌سازی، مدیران سازمان فاوا، مدیرشهرداری الکترونیک، معاونان مجموعه و مشاوران کمیسیون گزارشی از پروژه شهرداری الکترونیک ارائه شد.
دکتر«لیلا دودمان»گفت: سیستم یکپارچه‌ی شهرسازی به عنوان یکی از اهداف اصلی حرکت به سوی شهرسازی هوشمند از سال ۱۳۸۵ در شهرداری الکترونیک شیراز راه‌اندازی شد.
رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: اداره کنترل و نظارت بر سیستم یکپارچه شهرسازی، پس از طی فاز‌‌های صفر و یک در سال ۱۳۸۴( کد دهی، اسکن، ساماندهی) و فاز ۲ (نیمه خودکار سازی و برون‌سپاری) ، در فاز سوم، با توجه به افق ۱۴۰۰ همزمان با اجرای فاز نهایی، حرکت به سمت جمع‌سپاری ( شهروند سپاری) را از بهمن ماه ۱۳۹۶ شروع کرده است.
گفتنی‌ست برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف ۱۴۰۰ منجر به تهیه CPM، کاری مستند برای شهرداری شیراز شد که با تشکیل کمیته‌های آموزش، نیروی نیروی انسانی، فرایندها، املاک،نقشه، IT، ممیزی، اصلاح و ضوابط و مقررات درآمدی شهرسازی فعالیت خود را آغاز کردند؛ CPM تهیه شده شامل همه فعالیتها، وظایف و مدت زمان پاسخگویی هر کمیته به تفصیل است و میزان پیشرفت انجام کار در هر بخش از سوی مدیر کل بازرسی رصد می‌شود.
دودمان فرآیندهای استعلام، صدور پروانه، پایان کار، عدم خلاف، ممیزی املاک را از فرایندهای اصلی این سیستم برشمرد و افزود: تصویب نقشه‌های منطقه یک در کمیته نقشه‌ها به صورت پایلوت، بستر فرآیند صدور پروانه برای شهروند سپاری را فراهم آورده است.
وی اصلاح فرآیندهای سامانه و پروژه‌های شهرداری الکترونیک، بررسی بودجه شهرداری الکترونیکی، بررسی علت طولانی‌بودن روند صدور پروانه ساختمانی در سیستم سرا، بررسی نقشه راه سامانه و پروژه‌های شهرداری الکترونیک و ضرورت وجود تبلیغات و اموزش شهروندی در بحث برون‌سپاری خدمات هوشمند شهرسازی را از تصمیمات کمیسیون عنوان کرد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات