اندیشه ورزان صاحب نام گیلان به کمک مدیریت شهری می آیند

اندیشه ورزان صاحب نام گیلان به کمک مدیریت شهری می آیند

به ابتکار رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا؛
اندیشه ورزان صاحب نام گیلان به کمک مدیریت شهری می آیند
اندیشه ورزان صاحب نام گیلان به کمک مدیریت شهری می آیند
شماری از اندیشه ورزان و کارشناسان شناخته شده و صاحب نام گیلان با دعوت رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت، برای کمک و یاری مدیریت شهری اعلام آمادگی کردند و نخستین جلسه این گروه غروب روز چهارشنبه 22 آبان ماه امسال برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت در آغاز این نشست هم اندیشی؛ حجت جذب با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: برای اینکه اتفاق خوب و موثر در شهر رشت رخ دهد باید از صاحبنظران و نخبگان در اداره امور شهر استفاده شود تا شهرمان به جایگاهی که حق شهروندان آن است برسد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت سپس با تشریح وظایف کمیسیونهای تخصصی شورا و اینکه در این کمیسیونها طرحها و لوایح مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و برای تصویب نهایی به صحن شورا ارائه می گردد، خاطر نشان کرد: در بیشتر موارد این طرحها و لوایح به نوعی با کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی مرتبط است و از طریق ریاست شورا به این کمیسیون ارجاع می شود.
حجت جذب همچنین با تاکید بر اینکه تاکنون بعد حقوقی این کمیسیون مورد کم توجهی قرار گرفته، گفت: با تشکیل این گروه در قالب کمیته های مختلف، ما می توانیم ابعاد حقوقی موضوعات مختلف را بررسی کرده و تلاش کنیم بودجه ای کامل، جامع و عملیاتی تدوین شده که حلال مشکلات شهر باشد.
در ادامه هر یک از شرکت کنندگان در این نشست به تشریح تخصص و زمینه کاری خود پرداخته و آمادگی خود را برای شرکت در برنامه های آینده اعلام کردند.
قلیچی رئیس مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از مباحث با برنامه و بودجه گره خورده است به اهمیت این موضوع اشاره کرد و گفت: تمام تلاشها باید در جهت این باشد که زندگی و رفاه بیشتر برای شهروندان فراهم شود.
حجت جذب وی را به عنوان دبیر کمیته اقتصادی، سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار معرفی کرد.
خانم شفیع نژاد مسوول روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت که به عنوان دبیر کمیته گردشگری معرفی شد، ضمن اعلام آمادگی خود برای حضور در جلسات این گروه گفت: فعالیتش در زمینه ورزشی و گردشگری است.
حق بین ذیحساب شهرداری رشت هم با اشاره به اینکه در کمیسیونهای شورا مباحث به شکل فنی و تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی در زمینه تخصیص بودجه و هزینه های طرحها و برنامه ها بحث و بررسی می گردد، گفت: بسیاری از مباحث به این کمیسیون مرتبط است.
وی سپس توضیحاتی کامل و مفصل در باره نحوه تنظیم بودجه شهرداری رشت و گفت: آلان شهرداریها به جای کسب درآمد به دریافت عوارض و جرائم متکی شده اند.
فعال که یک وکیل دادگستری است و از طرف حجت جذب به عنوان دبیر کمیته حقوقی و تنظیم مقررات معرفی شد.
او گفت: فعالیت کمیسیونها و انجام کار کارشناسی و تطبیق کارها با قوانین و مقررات می تواند سبب استحکام بیش از پیش طرحها و لوایح و زمینه های عملی آن شود که در تصمیمات کلان شهر موثر است.
رحیمی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان که حوزه فعالیت خود را عمرانی توصیف کرد و به عنوان دبیر کمیته بودجه معرفی شد هم با تاکید بر اینکه هر جا بتواند کمک می کند، افزود: گاهی ممکن است بودجه وجود داشته باشد اما طرح و برنامه آماده نباشد و گاهی هم ممکن است طرح و برنامه داشته باشیم اما بودجه کافی برای اجرا وجود نداشته باشد بنابر این باید این دو بعد قضیه همواره مورد توجه قرار گیرند.
محمدیان کارشناس مدیریت گردشگری و فعال محیط زیست به عنوان دبیر کمیته محیط زیست و شهر سالم معرفی شد.
وی مطالبی مفید و ارزشمندی در زمینه آموزش، حقوق شهروندی و تاکید بر پیگیری تخلفات و گزارش به شهروندان مطرح کرد و گفت: در همه کارها باید شفاف سازی شود.
حجت الاسلام عطایی هم که به عنوان دبیر کمیته فرهنگی و اجتماعی تعرفه شد با بیان اینکه عضو هیات علمی دانشگاه گیلان است با مقایسه شهر رشت و شهرهایی همچون اصفهان و قم گفت: مردم می پرسند شهر رشت در طول سی سال گذشته چرا تغییری نکرده است؟
وی افزود: این تغییر ابتدا باید در نحوه تفکر و ذهن افراد رخ دهد. علت موفقیت یک شهر در این است که مثلاً شهردار جدید آمده و با تغییر در نگاه، روشهای اجرایی برای پیشرفت شهر برنامه ریزی کرده است.
وی تاکید کرد: من کارگاه هایی را برای مدیران کلان، میانی و خرد پیشنهاد می کنم تا با اجرای این کارگاه های آموزشی تغییرات ذهنی و فکری مد نظر اتفاق بیفتد.
احمدی سراوانی که خود را فعال عمرانی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی معرفی کرد با بیان گوشه هایی از سوابق اجرای خود تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه باید به دنبال برنامه های عملیاتی باشد.
حجت جذب وی را به عنوان دبیر کمیته خدمات شهری به حاضران معرفی نمود.
سراوانی هم ضمن تشکر از حسن اعتماد وی گفت: کمیسیون برنامه و بودجه می تواند به کمیسیونهای دیگر کمک و مشاوره فکری بدهد.
وی افزود: هر چند کار جمعی کردن قدری سخت است اما می توان امیدوار بود که به نتیجه مطلوب برسد و برای شهر هم موثر واقع شود.
کاظم زاده مشاور کمیسیون نیز به عنوان دبیر کمیته عمران، توسعه شهری، معماری و شهرسازی معرفی شد و در سخنانی به تعمیق روح مطالبه گری شهروندان تاکید کرد.
وی گفت: مدیریت از پایین به بالا است که سبب رشد و تعالی می شود‌ نه‌ مدیریت از بالا به پایین.
او با اشاره به اینکه فرصتها دارد از شهرداری گرفته می شود، افزود: متاسفانه در چنین شرایطی شهرداری نمی تواند تولید ثروت کند و بودجه نوشته شده هم محقق نمی شود. اصلی ترین کار این جمع می تواند کمک به مجموعه مدیریت شهری تعریف شود.
در پایان رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم اتفاقات موثر و خوب برای رشت رقم بخورد چاره ای جز بهره گیری از نظرات کارشناسان نداریم، تاکید کرد: در گذشته بخش حقوقی این کمیسیون فعال نبوده به همین دلیل مباحث از یک پایگاه قوی مقرراتی پیروی نکرده است.
حجت جذب همچنین گفت: دعوتنامه حضور در جلسات با دستور کار مشخص برای اعضای این گروه ارسال می شود و تلاش می کنیم هر ماه دو جلسه داشته باشیم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات