مددجویان نهادهای حمایتی تحت پوشش طرح اقدام ملی مسکن قرار گیرند./نتیجه پالایش اولیه ثبت نام کنندگان ط...

مددجویان نهادهای حمایتی تحت پوشش طرح اقدام ملی مسکن قرار گیرند./نتیجه پالایش اولیه ثبت نام کنندگان ط...

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن قم در سالن جلسه های معاونت عمرانی استانداری قم اظهار داشت: هم اکنون در قالب طرح یاد شده برای اقشار متوسط و کم درآمد مسکن احداث می‌شود، ولی اقشار ضعیف تحت پوشش نهادهای حمایتی از قبیل کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و بنیاد مستضعفان شامل این طرح نیستند و این سیاستگذاری باید درسطح دولت و نهادهای مذکور ایجاد شود .

وی مجموع سهم مسکن‌ های پیش بینی شده استان قم را در طرح جامع کشور ۱۳ هزار واحد دانست، و افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده و ۱۰ هزار و 500 واحد نیز در اراضی ملی قراردارد .

وی بیان داشت: تا این لحظه ۹ هزار و ۵۲۶ واحد در قالب ثبت نام و تفاهم نامه سیاست‌گذاری شده است .

صبوری ادامه داد: طبق تفاهم نامه صورت گرفته در هیات اجرایی استان، مقرر شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم احداث ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن را در بافت‌های فرسوده آغاز کند که تعداد یک هزار واحد بیشتر از سهمیه مورد نظر می‌باشد .

وی با بیان اینکه بخشی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن قم در قالب واگذاری های مشارکتی ۹۹ ساله برای اقشار ویژه است، افزود: بخشی ار واحدها نیز در قالب تکمیل واحدهای نیمه تمام خریداری شده ‌است که البته این مورد را در قم نداریم و بخشی دیگر نیز در چارچوب تفاهم نامه‌ها است که چند تفاهم در سطح وزارت راه و شهرسازی با نیروی های مسلح، وزارت دفاع و ستاد اجرایی فرمان امام منعقد و جلسه هایی نیز در سطح استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شده و امیدواریم به توافق هایی برسیم و بتوانیم از ظرفیت این در استان استفاده کنیم .

وی یادآور شد: بخشی از این طرح نیز در قالب واگذاری به بنیاد مسکن است که یک هزار و ۸۰۰ واحد در اختیار این بنیاد قرار گرفته که در این خصوص ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحدی که در خیابان دهلاویه شهرک پردیسان واگذار شده، نقشه های معماری آن تصویب و درهفته‌ های آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود .

مدیر کل راه و شهرسازی قم خاطر نشان ساخت: طراحی سایت زمین های ۱۶ هکتاری واقع در حاشیه محله ۶ نیز در حال انجام است .

وی در خصوص زمان شروع و نحوه تکمیل شدن ثبت نام طرح اقدام ملی توضیح داد: ثبت نام این طرح طبق اطلاع رسانی های قبلی می بایست شنبه هجدهم آبان ماه آغاز گردد که به دلیل مشکلات فنی و پشتیبانی این ثبت نام به تعویق افتاد و استان قم ثبت نام خود را از روز سه شنبه آغاز نمود.

صبوری افزود: به فاصله کمتر از دو ساعت شهر قم و دیگر شهرهای استان تکمیل شدند و بالغ بر 4400 نفر- خانوار در این طرح ثبت نام نمودند.

وی تصریح نمود: این یک ثبت نام ملی بوده است و ادارات کل راه و شهرسازی استان ها هیچ نوع دخل و تصرفی در نحوه ثبت نام، تکمیل و پالایش افراد نخواهند داشت.

صبوری گفت: پالایش، پایش و راستی آزمایی افراد ثبت نام شده به زودی انجام خواهد شد و در صورت ریزش افراد ثبت نام شده، تا تکمیل 4400 نفر ثبت نام ثانویه انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان تصریح نمود: جمعیت پذیری، مهاجر پذیری، مرکزیت داشتن، نرخ بالای اجاره نشینی و جمعیت نسبتاً جوان استان، نگاه ویژه به این استان در زمینه تولید هر چه بیشتر مسکن را طلب می کند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات