آماده‌سازی مقدمات برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله

آماده‌سازی مقدمات برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله

به گزارش شهریار، مسعود حسن‌نژاد در گفتگو با برنامه رادیویی «شهریمیز» اظهار داشت: مدیریت بحران شامل چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی است که برگزاری مانور در حیطه آمادگی قرار می گیرد. به این معنی که زمان پیشگیری اقداماتی انجام  داده‌ایم و سپس در دوره آمادگی می‌خواهیم آن موارد را به محک کشیده و خود را آزمایش کنیم.

او برگزاری این مانور را موجب نمایان شدن نقاط ضعف و قوت دانسته و افزود: باید نقاط ضعف ما ارزیابی شود تا بتوانیم مشکلات را از بین برده و بیشتر به سمت آمادگی در حین سوانح و عملیات برویم.

حسن‌نژاد برگزاری مانور را یکی از ضرورت های مدیریت بحران دانسته و گفت: این مانور با همکاری تمامی دستگاه‌های استانی و شهرستانی با محوریت شهرداری در سطح تبریز برگزار می شود. بر اساس قانون، فرماندار مدیر بحران شهرستان تبریز است که با تفویض اختیار به شهردار تبریز که شهردار رئیس ستاد بحران شهر تبریز هستند این مانور برپامی شود.

مدیر بحران شهرداری تبریز یادآور شد: مانور آمادگی در برابر زلزله به دو صورت میدانی و دور میزی در اتاق فرمان بحران برگزار می شود و با این فلسفه پیش می رویم که صدا و سیما به صورت زنده این مانور را پخش کند.

او خاطرنشان کرد: اقدامات شهرداری تبریز در این بین مواردی همچون آتش نشانی و اطفاء حریق، تدفین، آواربرداری، تعامل و همکاری ارگان ها و سازمان های استانی با شهرداری تبیین می شود.

حسن‌نژاد حضور در این مانو را برای عموم شهروندان آزاد خوانده و افزود: محل آن در پارک جنگلی ارم آماده سازی و شبیه سازی شده و زمان برگزاری نیز بزودی اعلام می شود.

مدیر بحران شهرداری تبریز تصریح کرد: یک منطقه شهری در آنجا بازسازی شده است به طوری که با بلوک‌های ساختمانی خانه احداث شده است. شریان های حیانی اداره ها مثل سازمان آب و فاضلاب، برق، گار و مخابرات در آنجا اقدامات خود را انجام داده اند. علمک گاز، لوله کشی، آتش سوزی... ایجاد خواهد شد و خانه ها مثل زلزله واقعی تخریب می شوند.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات