معاون اول رئیس جمهور از تونل انتقال آب کانی سیب بازدید کرد

معاون اول رئیس جمهور از تونل انتقال آب کانی سیب بازدید کرد


به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری ظهر پنجشنبه در جریان سفر دو روزه به آذربایجان غربی از آخرین روند اجرای طرح انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه بازدید و دستورات لازم برای تسریع در روند اجرای این طرح را صادر کرد.

معاون اجرایی طرح انتقال اب دریاچه ارومیه در این بازدید اظهارداشت: تونل انتقال کانی سیب به دریاچه ارومیه به طول ۳۵.۵ کیلومتر است که از این میزان ۳۱ کیلومتر از طرح اجرا و به اتمام رسیده و مابقی طرح در دست اجراست.

علی بهادری با بیان اینکه در حال حاضر حفاری تونل با میانگین ۴۰۰ متر حفاری در ماه در ۳ جبهه کاری ادامه دارد و در صورت تامین به موقع اعتبار مورد نیاز در نیمه دوم سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: بخش سوم این طرح شامل ۱۱ کیلومتر کانال رو باز مابین دهنه خروجی تونل تا رودخانه گدار است که در مراحل پایانی قرار دارد که با اتمام آن سالانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه شود.

معاون اجرایی طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه کل هزینه طرح را یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اعتبار این طرح از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود و در سایه عنایت مسوولان امر، مشکل تامین اعتبار ندارد و یکی از اقدامات مهم ستاد احیا دریاچه ارومیه به شمار می‌رود که احداث آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

همچنین جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دقایقی پیش به همراه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار آذربایجان غربی از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بازدید کرد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات