اجرای سامانه دوم آب آشامیدنی اصفهان بزرگ با مشکلات متعدد مواجه است

اجرای سامانه دوم آب آشامیدنی اصفهان بزرگ با مشکلات متعدد مواجه است

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، فتح الله معین در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: با گذشت قریب به دو ماه از فصل پاییز متاسفانه شهر اصفهان حوزه آبخیز زاینده‌رود برخلاف وضعیت طبیعی سنواتی خود از بارش قابل توجهی برخوردار نبوده است.
وی افزود: هرچند در ابتدای سال آبی قرار گرفته و فرصت امیدواری برای افزایش بارش ها وجود دارد لیکن با توجه به تداوم بی‌تدبیری‌ها در بهره‌برداری از زاینده رود و افزایش برداشت های غیرمجاز در بالادست و عدم انجام وظایف قانونی توسط وزارت نیرو بیم آن داریم که همچنان حقوق بشر غیرقانونی و تاریخی حقابه داران استان اصفهان تضییع شود‌.
رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امیدوارم این موضوع حقابه مردم اصفهان توسط استاندار اصفهان همانگونه که تاکنون با قوت جریان داشته و همچنین نمایندگان محترم اصفهان در مجلس شورای اسلامی احقاق حقوق مردم اصفهان مورد پیگیری جدی قرار گیرد.
معین اضافه کرد: طی چند ماه گذشته ساخت سد تونل سوم کوهرنگ پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است ضمن تشکر از مدیران و مسئولان این استان در پیگیری های این موضوع به خصوص مدیریت ارشد استان و امیدواریم این اقدامات تداوم داشته و از هم اکنون هشدار لازم به  وزارت نیرو جهت جلوگیری از برداشت غیرمجاز از این بخش از آب‌های استحصالی داده شود.
وی تاکید کرد: در سال جاری علیرغم پیگیری های همه جانبه به عمل آمده توسط استاندار محترم و نمایندگان اصفهان در مجلس ردیف اعتباری جهت سامانه دوم آب آشامیدنی اختصاص داده نشده و اجرای آن را با مشکلات متعدد مواجه ساختند ‌
رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جای بسی تعجب است که اصفهان همچنان از داشتن آب شرب بهداشتی و پایدار و محروم است و این در حالی است که بنا بر اعلام آب و فاضلاب کشور سرانه مصرف آب آشامیدنی مردم استفاده از کمترین میزان مصرف در کشور است.
معین تصریح کرد: در حالی که دولت جمهوری اسلامی ایران تامین آب آشامیدنی مردم را در اولویت ویژه قرار داده است تعجب آور است که علیرغم پیگیری‌های همه جانبه تنها با اعمال نفوذ افراد معلوم و بی منطق در خصوص تأمین نیاز حیاتی مردم اصفهان و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران را در سطح دنیا بی نظیر است و هر روز تعلل می شود.
وی خاطرنشان کرد: امید است با اقدامات جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تدوین بودجه سال ۹۹ سایه این ظلم بزرگ از سر مردم اصفهان برداشته شد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات