امروز در شهرداری اصفهان نام شهرسازی الکترونیک با نام سرای ۸ گره خورده است

امروز در شهرداری اصفهان نام شهرسازی الکترونیک با نام سرای ۸ گره خورده است

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، شیرین طغیانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در ابتدا بر خود لازم می‌دانم که ۱۷ آبان ماه روز جهانی شهرساز را به همه شهرسازان عزیز که در مسیر اعتلای کیفیت محیطی و ارتقاء زندگی شهروندان می کوشند تبریک عرض نمایم و موفقیت روزافزون آنها را از یگانه شهرساز هستی مسئلت دارم
وی افزود: اگر هدف اصلی مدیریت شهری را ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به شهروندان بدانیم شهرسازی الکترونیک می تواند به عنوان یک ابزار قوی و کارآمد در این زمینه به شمار آید. شهرسازی الکترونیک با توجه به شرایط حاکم بر دوره معاصر و زندگی امروز از ضروریات شهرداری ها است و می بایست مجموعه مدیریت شهری با یک برنامه ریزی صحیح مدون در این مسیر گام بردارد
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: فواید و کاربردهای شهرسازی الکترونیک امروزه بر کسی پوشیده نیست. مواردی که از مهمترین آنها می توان به حذف موازی کاری ها، کاهش مراجعات مردمی به شهرداری ها و به تبع آن افزایش کیفیت ارائه خدمات ما تسریع در رسیدگی امور شهروندان با جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی وقتی آلودگی هوا و همچنین افزایش شفافیت و نظارت بر برنامه ریزی دقیق و صحیح بر مبنای اطلاعات صحیح و بروز اشاره کرد.
طغیانی اضافه کرد: امروز در شهرداری اصفهان نام شهرسازی الکترونیک با نام سرای ۸ گره خورده است. با توجه به اهمیتی که این سامانه امروز در شهرداری و پاسخگویی به شهروندان دارد ضروری است که مدیریت ارشد شهرداری نسبت به بررسی و آسیب شناسی چالش های این سامانه و تلاش در جهت رفع آنها و ارتقاء آن گام بردارد به گونه ای که شهروندان برای بسیاری از امور خود دیگر نیازمند مراجعه حضوری به شهرداری های مناطق نباشند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی های انجام شده و جلسات کارشناسی که طی یکسال گذشته مدیران با مسئولین مربوطه در این حوزه برگزار گردیده عدم وجود مسئول مشخص و پیگیر برای این سامانه به شدت احساس می شود و جا دارد که شهردار محترم ضمن ورود جدی به این موضوع و مشخص کردن مسئول پاسخگو برنامه عملیاتی گام به گام به همراه زمان بندی مربوطه به هر گام را ارائه نمایند به گونه ای که این برنامه قابل نظارت و پایش باشد. همچنین پیشنهاد می شود که از نقطه نظرات و پیشنهادات کاربران این سامانه در مناطق ۱۵ گانه در سطوح مختلف نیز استفاده و در برنامه پیشنهادی تلاش گردد نواقص قبلی مرتفع گردد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات