با گذشت بیش از دوسال هم چنان موضوع هتل و بخش های دیگر ارگ جهان‌نما حل نشده است

با گذشت بیش از دوسال هم چنان موضوع هتل و بخش های دیگر ارگ جهان‌نما حل نشده است

یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متاسفانه علی رغم برخی اقدامات مثبت با گذشت بیش از دوسال هم چنان موضوع هتل و بخش های دیگر ارگ جهان‌نما حل نشده است.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، فریده روشن در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اصفهان شهری است با سابقه تاریخی طولانی، اینک ما شهروندان اصفهانی میراث دار تاریخی هستیم که خود را علاوه بر فرهنگ و آداب و رسوم مردم در بناها و آثار به جا مانده از سده های پیشین جلوه گری می‌کند.
وی افزود: متاسفانه علی رغم این‌که بسیاری از بناهای تاریخی اصفهان ثبت ملی یا جهانی شده اند، حال خوبی ندارند. از مسجدجامع اصفهان به عنوان بنایی که ارزش و اهمیت تاریخی آن برکسی پوشیده نیست تا دیگر بناهایی که در خاموشی و گم نامی در حال تخریب هستند و علی رغم اعلام مرمت مسجدجامع، تصاویر و گزارش های واصله حکایت از لزوم پرداخت فوری و اقدام عاجل در جلوگیری از تخریب ایوان ها و شبستان ها دارد.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از اداره کل میراث‌فرهنگی انتظار می‌رود ماموریت خود مبنی بر حفظ و مرمت این اثر ارزشمند جهانی را در اسرع وقت در دستور کار قرارداده و گزارشی از اقدامات انجام شده و در حال انجام خود را به مردم و دلسوزان این شهر ارایه نمایند. در این راستا شهرداری اصفهان نیز باید بر حفظ و بازسازی بناهای تاریخی که در ید مالکیت و یا بهره برداری ایشان است کوشش مضاعف نماید. خانه جوان و موزه هنرهای معاصر از جمله این بناها هستند که مرمت و بازسازی آنها اولویت دارد.
روشن تاکید کرد: متاسفانه علی رغم برخی اقدامات مثبت با گذشت بیش از دوسال هم چنان موضوع هتل و بخش های دیگر ارگ جهان‌نما حل نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در خبرها آمده که میزان سرمایه گذاری در اصفهان در چهارماهه نهست سال جاری نسبت به گذشته با رشد منفی روبه رو بوده است، می توان گفت یکی از دلایل این امر بروکراسی اداری است. لذا از شهردار محترم این انتظار می‌رود با اقداماتی در راستای کاهش بروکراسی اداری به خصوص در رابطه با ارگ جهان نما امکان فعالیت سرمایه گذاران در اصفهان را بیش از پیش فراهم نمایند.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این روزها شاهد هستیم عده ای با مطرح کردن بحث تغییر مرز استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و اقدام غیرقانونی در تغییر موانع سعی در اختلاف افکنی و سواستفاده دارند.
روشن گفت: از کشاورزان عزیز در اقدام فوری ایشان باید تشکر کرد و از استاندار محترم اصفهان خواهشمندیم در اجرای مصوبات قانونی شورای عالی آب و اصلاح خطوط مرزی برای برگرداندن مناطق آبخیز استان و جلوگیری از اجرای طرح های جدید برداشت آب همتی مضاعف گمارند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات