به دنبال تدوین آموزه‌های شهروندی از پایه اول آموزشی هستیم

به دنبال تدوین آموزه‌های شهروندی از پایه اول آموزشی هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر بتوانیم آموزه‌های شهروندی را از همان پایه اول آموزشی نهادینه کنیم و مطالب مرتبط با حقوق شهروندی را تدوین کنیم می‌تواند مؤثر باشد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: فرارسیدن روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی را تبریک می گویم. ملت ایران هیچ گاه زیربار استکبار و استثمار نرفته و همواره با آنها در تقابل بوده است که این امر از افتخارات این نظام است.
وی با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندی به شهروندان از اصول مهم مدیریت شهری است، افزود: با مصوبه شورای شهر قرار بر این شد کتابی تدوین و کلاسی تحت عنوان"کلاس شهر" با انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و آموزش و پرورش ایجاد شود این کتاب به صورت پایلوت در برخی از مدارس اصفهان تدریس می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ر. بنا به فرموده پیامبر اسلام (ص) آموزش علم در کودکی مثل حکاکی روی سنگ می‌ماند و مانا و ماندگار است. کتاب شهر 15 رفتار بسیار ضروری شهروندی را تعریف و تدوین کرده است. اگر این 15 رفتار را بتوانیم به درستی تعریف کنیم می‌تواند سال به سال بر روی دانش آموزان ما تأثیر بگذارد.
نصر اصفهانی تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی شورای شهر و سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان باید با جدیت وارد شده و با همکاری یکدیگر در خصوص کتاب شهر و دقت در چگونگی اجرای آن  از این اقدام زیربنایی مناسب حمایت جدی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه باید به موارد آماری توجه کنیم چراکه ستون فقرات برنامه ریزی در کشور طبق فرمایش رهبری آمار است، تاکید کرد: امام علی(ع) می‌فرماید علم انسان‌ها را به سلطنت می‌رساند و علم آمار یک ضرورت برای کشور است و اگر بر اساس آمار صحیح برنامه ریزی کنیم قطعاً مشکلاتی که امروز گریبان شهر را گرفته شاهد نبودیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید به موضوع احداث رصد خانه شهر اصفهان بیش از پیش جدیت به خرج دهیم چراکه این رصد خانه و اطلاعات آن باید در اختیار کارشناسان و پژوهش‌گران قرار گیرد، اما تا این لحظه هنوز سرانجام نیافته است  که امیدوارم این رصد خانه کانون اطلاعات جامع و درستی باشد.
نصراصفهانی ادامه داد: از شورای چهارم تاکنون راه اندازی رصدخانه شهرداری اصفهان در دستور کار قرار داشت که هنوز اجرایی نشده است و امیدواریم برای تحقق این امر در این دوره از شورای شهر شهرداری همکاری لازم را داشته باشد.
وی تاکید کرد: تابلوهای مزین به نام شهدا نیاز به رنگ‌آمیزی، زیباسازی و مرمت دارد. حداقل قبل از ورود به سال جدید از همین امروز مقدمات اجرای این موضوع را مدنظر قرار دهید.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: آسفالت موضوع مهم دیگر شهر اصفهان است. بر اساس مطالبات و بودجه‌ای که دیده شده است علی رقم اینکه با گرانی قیر مواجه هستیم باید به این موضوع مهم بسیار توجه شود. در جلسات مختلف مردم از آسفالت معابر گله‌مند هستند و باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد چراکه فصل زمستان و بارندگی‌های آن موجب آزار و اذیت شهروندان خواهد شد.
نصر اصفهانی افزود: به مدیران باشگاه سپاهان تذکر داده شد که برخی از ادبیات سرمربی این تیم درشان مردم اصفهان نیست، سرمربی این تیم در مصاحبه‌ای دراین خصوص از شهروندان اصفهان عذرخواهی کرد و امیدواریم که در آینده شاهد چنین برخورد و موضع‌گیری‌ها نباشیم و شان و منزلت مردم عزیز اصفهان را حفظ کنیم و ساحت میادین ورزشی را با الفاظ رکیک مخدوش نکنیم.
وی تاکید کرد: با توجه به بارندگی‌هایی که در پیش است موضوع لایروبی رودخانه و انهار موجود در اصفهان باید جدی گرفته شود و از نیمه دوم آبان و آذرماه بارندگی‌های خوبی را شاهد خواهیم بود
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از ابتدا  اهدافی برای بازارهای کوثر مانند 20 درصد تخفیف برای شهروندان، استفاده از برندهای معتبر و برخورد مناسب با شهروندان در دستور کار بود که امیدواریم مورد غفلت قرار نگیرد.
نصر اصفهانیی خاطرنشان کرد: در خصوص پیشنهاد سخنگوی شورای شهر مبنی بر ساخت تندیس کارگران پاکدست و نجیب شهر اصفهان پیشنهاد می‌شود تندیسی از پاکدستان شهر اصفهان در روزگاری که این موضوع نیازمند برجسته سازی و اهمیت است ساخته و نصب شود
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات