مشکلات آبگرفتگی شهر را با چاه های جذبی رفع کنیم








به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر کرج ، سارا دشتگرد در نطق پیش از دستور صد و شصت و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۳ آبان ماه که یادآور حماسه ایثار دانش آموزان است، از تلاش های شهردار و زیرمجموعه وی در رفع مسائل پیش آمده در خصوص آبگرفتگی قدردانی کرد و افزود: اگر مشکلات شهر با حفر چاه های جذبی حل می شود بهتر است این کار را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: هر سال در برخی نقاط از جمله مطهری و روبروی مهستان و .... آبگرفتگی های زیادی به چشم می خورد که در بودجه سال ۹۸ بودجه ای برای شاخه جذبی در نظر گرفته شد و طبق صحبت هایی که من با معاون سابق خدمات شهر شهرداری کرج داشتم، مقرر شد برای آبگرفتگی نقاط مختلف شهر از چاه های جذبی استفاده شود.

دشتگرد ادامه داد: برای چاه های جذبی بودجه در نظر گرفته شد و  من خواهشمندم اگر این موضوعات با چاه جذبی حل می شود قبل از اینکه مشکلی در شهر پیش بیاید این موضوع را پیگیری کرده و به حل معضل آبگرفتگی کمک کنیم.

درب گرمخانه ها در روزهای سرد باز باشد

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به آغاز فصل سرما، عنوان کرد: با توجه به اینکه بودجه برای این مکان ها در نظر گرفته شده است، و برای آقایان و بانوان نیز ظرفیت دارد، ضروری است تا در روزهای سرد درب این محل ها باز باشد.

پیگیری نقد چک های برگشتی شهرداری کرج در دستور کار باشد

این مسئول همچنین به پیگیری نقد چک های برگشتی اشاره کرد و افزود: روز گذشته جلسه ای در این خصوص برگزار و تاکیدات لازم در این خصوص انجام شد اما لازم می دانم در این جلسه نیز آن را مطرح کنم.

وی افزود: طی گزارشی که مطرح شده است، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان چک برگشتی در شهر داریم و درصد مناسبی از بودجه شهر در چک های برگشتی نهفته است و طبق قوانینی که جدیدا برای چک ها وضع می شود که هر چقدر قدمت چک ها بیشتر باشد نقد کردن آن با دشواری مواجه می شود، ضروری است لیستی از هر منطقه بابت میزان چک، طرز نقد کردن آن و تاریخ چک تهیه و نمونه ای از آن لیست به شورا نیز ارایه شود.

سامانه ثبت املاک تهاتری در شهرداری کرج ایجاد شود

دشتگرد در ادامه صحبت های خود بر ضرورت ایجاد و یا اصلاح سامانه ثبت املاک تهاتری در شهرداری کرج تاکید کرد و افزود: در صورت تحقق این مهم شهروندان برای تهاتر املاک خود با مشکل مواجه نمی شوند.

وی در پایان در خصوص تملک ۵ ملک در خیابان میرزایی پرور سخن گفت و افزود: دو مالک اعلام آمادگی کردند و اقدامات لازم را انجام دادند، برای جلوگیری از ایجاد هزینه های اضافی برای این دو مالک، کار آنان پیگیری شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرج

    منبع خبر

    شورای شهر کرج

    شورای شهر کرج یک شورای شهر در شهر کرج می باشد

      نظرات