به کارگیری ظرفیت های جامعه استارتاپی در جهت حل مشکلات شهری/ شهرداری  ...

به کارگیری ظرفیت های جامعه استارتاپی در جهت حل مشکلات شهری/ شهرداری ...

به کارگیری ظرفیت های جامعه استارتاپی در جهت حل مشکلات شهری/ شهرداری منطقه 8 به زودی کاملا الکترونیک می شود

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه با ایجاد مرکز نوآوری شهری به دنبال حل مسائل شهری و حمایت از اقدامات نوآورانه هستیم، گفت: بر این اساس ظرفیت های جامعه استارتاپی را برای حل مشکلات شهری به کار خواهیم گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، شهریار آل شیخ درحاشیه بازدید روسای کمیسیون معماری و شهرسازی شوراهای کلانشهرهای کشور و مراکز استان ها از مرکز نوآوری شهری مشهد، روند احداث کارخانه نوآوری و نخستین شهرداری الکترونیک کشور در منطقه 12 که با حضور محمد هادی مهدی نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد انجام شد، افزود: مرکز نوآوری شهری به دنبال حل مسائل شهری و حمایت از فعالیت های نوآورانه است.
وی اضافه کرد: پیش از این محل های دیگری، همچون پارک علم و فناوری این کار را انجام می دادند و اکنون نیز در این زمینه فعال هستند اما در این میان شاهد یک گسست ارتباطی بودیم و درکنار آن از لحاظ قوانین حقوقی با نیازهایی که مدیریت شهری داشت فاصله داشتیم به همین دلیل یک شبکه دفاتر به عنوان مرکز نوآوری با همکاری دانشگاهیان ایجاد شد.
وی با بیان اینکه شهرداری مشهد نیازهایش را به جامعه استارت اپی اعلام و برای حل این نیازها از آن ها کمک می گیرد، اظهارکرد: ما در حوزه اپلیکیشن و نرم افزارها نیز فراخوان هایی را اعلام می کنیم تا برای انجام این کارها و حل مشکلات این چنینی نیاز به وجود پیمانکار نباشد. این اتفاق اصلی است که به دنبال آن بوده ایم و اکنون در حال شکل گرفتن است.
معاون برنامه ریزی وتوسعه منابع انسانی تصریح کرد: خوشبختانه طی دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در زمینه تحقق شهر هوشمند طراحی و اجرا شده است که یکی از آن ها طراحی اپلیکیشن" شهر من" است که می تواند موارد استفاده زیادی در ارائه خدمات شهری داشته باشد.
آل شیخ ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما در راستای کارهای نوآورانه و تحقق شهر هوشمند همکاری با مراکز دانشگاهی و صنایع برای تحقیق پروژه های شهروندی است که در این راستا نیز تفاهم نامه های بسیار خوبی را منعقد کرده ایم که این تفاهم نامه ها ذیل اقدامات مرکز نوآوری شهرداری مشهد اجرایی می شوند.
وی به الکترونیک شدن فعالیت های شهرداری مناطق در مشهد اشاره و اضافه کرد: شهرداری منطقه 12 به عنوان نخستین شهرداری الکترونیک در کشور حدود سه ماهی است که فعالیت خود را آغاز کرده است که بر اساس آن تمامی خدماتی که به شهروندان ارائه می شود به صورت کاملا هوشمند بوده و شهروندان هیچ گونه حضوری در شهرداری نخواهند داشت.
آل شیخ در ادامه گفت: به دنبال منطقه 12 الکترونیکی شدن فعالیت ها در منطقه 8 شهرداری مشهد نیز شروع شده است و در حال حاضر به صورت هم زمان خدمات به صورت هوشمند و عادی به شهروندان ارائه می شود که به زودی این شهرداری نیز به صورت کامل به شهرداری الکترونیک تبدیل خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی ادامه داد: شهرداری هوشمند بر پایه این که کنترل به صورت سیستمی انجام شود ایجاد شده است که در این زمینه ارگان ها و سازمان های مرتبط همچون سازمان ثبت و احوال، بانک ها و غیره نیز همکاری بسیار خوبی با شهرداری مشهد داشته اند.

مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات