نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان

نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان

به گزارش روابط عمومی شهرداری بجستان دکتر داورزنی شهردار بجستان به همراه اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه ای که در مورخ 98/8/1 در محل دفتر شورای اسلامی شهر برگزار گردید پاسخگوی سوالات خبرنگاران شهرستان بودند.

در این جلسه ابتدا آقای علی اکبرزاده ریاست شورای اسلامی شهر ضمن عرض خوشامدگویی و خیر مقدم به کلیه مهمان عزیز از تک تک خبرنگاران بابت تلاش و زحماتی که متحمل آنان می شود سپاسگزاری نمودند.

سپس ضمن بیان کارها و اقدامات صورت گرفته برخی عملکردها را مورد انتقاد شدید قرار داده و از مردم و منتقدین خواست با توجه به باز بودن درب شورا انتقادات و مشکلات خود را بصورت حضوری مطرح تا شاید گره گشای آنان باشیم.

وی افزود : ما شورای شهر را در مقام پاسخگویی به مردم از طریق روابط عمومی ، فضای مجازی ، حضوری و غیره می دانیم

در رابطه با بودجه شهرداری عنوان داشتند که شهرداری با 4 میلیاردتومان بدهی از شهردار قبل تحویل شده واکنون با جدیت به کار خود ادامه می دهد و بودجه هرساله در بهمن ماه توسط شهرداری تهیه و در اسفندماه بعد از کارشناسی توسط اعضای شورا به تصویب می رسد و تاکنون شهرداری انحرافی از بودجه نداشته است.

ا یشان در ادامه افزودند : قانون به شورا حق دخالت در نحوه اجرای شهرداری را ندارد و بیشتر بحث نظارتی دارد ایشان همچنین مطالبات مردمی را امری ضروری دانستند وگفتند از مطالبات به حق مردم استقبال می کنیم .

وی در رابطه با جایگاه شورا گفت: شورا نمایندگان محلی مردم هستند وحق دخالت در همه امور مربوط به ادارات را دارند ولی دستگاه های اجرایی بجستان تمایلی به همکاری با شورا از خود نشان نمی دهند .

ایشان در رابطه با سوال خبرنگاران در مورد آب شرب بجستان افزودند : آب شرب تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است و اراده ای برای حل آب وجود ندارد و در ادامه گفتند چرا این احساس وجود دارد که اگر آب شرب در مقطع کنونی حل شود، یک سری افراد می ترسند بنام شورا تمام شود  ولی به مردم این اطمینان را می دهیم که حتما پیگیر حل آب شرب خواهیم بود تا به نتیجه برسانیم.

ایشان در رابطه با این سوال که ایا سفرهای تان با شهردار به تهران  نتایجی هم دارد گفت : ما یک طرح نو و جدید راه انداخته ایم که با سفر به تهران در سازمان شهرداری ها بسیاری از مشکلات شهرداری حل می شود از قبیل گرفتن قیر رایگان و تخصیص بودجه و ...کلی اقدامات دیگر کما اینکه تسویه  بدهی های میلیاردی شهرداری ماحصل همین سفرها می باشد.

رئیس شورای شهر بجستان با اذعان به اینکه متاسفانه برخی به دنبال بهانه گیری هستند گفت: آسفالت می شود می گویند چرا اسفالت می شود و اسفالت نمی شود باز بهانه دیگر می گیرند و در سایر موارد به صورتهای مختلف ایراد و بهانه می گیرند در حالی که بودجه و طرحهای شهرداری سال قبل در جدولی مشخص و شهرداری طبق برنامه راهبردی کار می کند و شهرداری نیز هیچ گونه انحرافی از طرحهای شورا ندارد.

علی اکبرزاده افزود: حوزه ما قانون گذاری و نظارت است و حوزه شهرداری اجرا و اگر کسی پیشنهادی دارد برای سال ۹۹ از همین حالا ارائه نماید هرچند ما براساس شهر و جمعیت شهری باید پیگیر مطالبات مردم باشیم هر چند شورا ابزاری برای دفاع از خود ندارد و متاسفانه شورا باوری نیز خیلی پررنگ نیست و گاهی اوقات با مشکلاتی روبرو هستیم و نمونه آن برای اب شرب بجستان که ساعتها جلسه داشته ایم ولی متاسفاته به نتیجه نرسید هر چند طرحهای مطرح شده ازطرف شورا نیز مورد تایید واقع شد. و خیلی مواقع باید چراغ خاموش حرکت کنیم و تا به نتیجه نرسیم نمی توانیم اعلام کنیم.

و در ادامه دکتر داورزنی شهردار بجستان ضمن عرض خیر مقدم به خبرنگاران محترم و ابراز خرسندی بابت برپایی این نشست بیان نمودند ما همیشه و در هر زمان صمیمانه پذیرای خبرنگاران و جامعه رسانه هستیم و در اکثر اوقات پذیرای مراجعین حضوری به جهت حل مشکلات آنها بوده و خواهیم بود و تا حل مشکلات ساعت ها وقت می گذاریم ولی در رابطه با افرادی که بدون نام و نشان در فضای مجازی مطلب می نویسند پاسخی نخواهم داد.فضای مجازی شاید بی دلیل مطلبی را ننویسند و باید علت یابی شود و ما نیز مجبوریم از حق عامه مردم دفاع کنیم و اگر کسی حضوری مراجعه کند پاسخگو خواهیم بود و اگر کسی واقعا نیازمند باشد کمکش می کنیم ولی زورگویی و به ناحق چیزی را مطالبه کردن در هر مقام و موقعیتی باشدبه هیچ عنوان پاسخگو نخواهیم بود.

شهردار بجستان گفت: هرمسئولی که آمده تلاش دارد کار بکند و تمام تلاش ما نیز این است که کاری بی نقص انجام دهیم و در نیم سال اول ۹۸ هشتاد درصد پروژه ها تمام شده و این در حالی است که امسال ۸۰ هزار متر مربع آسفالت کرده ایم در صورتی که قرار ما ۸ هزار متر مربع بوده ودر حال حاضر بیش از آنچه مصوب بوده کار می کنیم و از الان برای نوروز 99 برنامه ریزی می کنیم.

دکتر داورزنی با بیان اینکه از دوستان مشورت می گیرم ولی تجربه خودم را لحاظ می کنم تاکید کرد من وشهرداران قبلی تلاش داریم کار خوب بکنیم هر چند که نقایصی هم داریم این در حالی است که ما ۴۰۰ میلیون در ۵ کیلومتری شهر سوله کردیم تا درامدبرای شهرداری داشته باشیم ولی اتفاقاتی افتاد و انجام نشد و در حال حاضر تلاش داریم طرح دیگری اجرا کنیم و برای قنات گردشگری با توجه به اینکه تلاش داریم کار زیر بنایی صورت بگیرد هرچند در دولت ما افتتاح نشود، الان این طرح در دست بزرگترین مشاور کشور می باشد و کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: تلاش می کنیم هیچ بدهی نداشته باشیم هر چند شهرداری را با کلی بدهی تحویل گرفته ایم وی تاکید کرد یک روز حقوق پرسنل حتی خدماتی را عقب نمی اندازیم و همیشه در کنار آنها بوده ایم.

وی در خصوص پارک شهر افزودند: پارک شهر (شهدای گمنام) نیز کار مشورتی آن تمام شده و ۴۰۰ میلیون عقد قرار داد بسته ایم که بعد از تعطیلات استارت آن زده خواهد شد.

وی با انتقاد شدید از آب منطقه ای گناباد گفت: نگاه آنها به ما مانند نگاه به بچه هست و مبلغ اندکی از پولهایی که اختصاص داده شده به ما داده اند این در حالی است که ۹ میلیون پول بولدوزر شده که در کال استخوانی به عهده ما بوده ولی کال حاشیه خلیج فارس به عهده ما نمی باشد.

داورزنی شهردار بجستان با تاکید بر اینکه کاری که غیر قانونی باشد انجام نخواهم داد گفت:ساعت کاری من از صبح زود تا ۱۲ شب هست و همیشه در خدمت مردم هستم و این در حالی است که کلا ۷ روز به مرخصی رفته ام و کمترین حقوق را در بین شهرداران دریافت میکنم و با این حال گاهی اوقات تا نیمه های شب طرح و برنامه هایی برای ارتقاء حق و حقوق پرسنل شهرداری نوشته ام و با همه شرایط در شهر کار می کنیم و شهر را جلو می بریم و به هیچ کس خرده نمی گیریم و حرف همه را به دیده منت می پذیریم.

در ادامه آقای میرزاجانی ریاست شورای شهرستان گفت: همه با سعه صدر تلاش می کنیم کار انجام دهیم و این بدور از سیاست پیشگی است با ایجاد فرصتهای برتر و حاکم بودن فرهنگ و یکی از بهترین توفیقات ما این است که هیچ گونه دوستی و پارتی بازی صورت نگرفته است.

آقای ابراهیم زاده عضو شورا گفت: وظیفه اصلی ما مطالبه گری از مردم و دستگاههای دولتی می باشد و این به این منظور نمی باشد که دخالت در کار دستگاهی داریم بلکه احقاق حق مردمی است که به ما به عنوان نمایندگان خود اعتماد کرده اند که البته گاهی اوقات مورد بی مهری قرار می گیریم و برایمان سخت تمام می شود و این در حالی است به تمام دستگاههای دولتی می توانیم نظارت داشته باشیم.

وی افزود: دربعضی جاها می توانیم بیشتر ورود پیدا کنیم به عنوان نمونه در آب شرب از اول ورود پیدا کردیم و گلایه داریم در این زمینه که اکثر پیشنهادات ما هر چند تایید شد ولی به مرور زمان متوجه شدیم از این نظرات عقب نشینی کرده اند وحتی فکر می کنیم مدیر عامل ابفای استان نیز که به صراحت گفت: روشهای مختلفی داریم برای حل مشکل آب بجستان ولی نظر ایشان هم عوض شد.

آقای کریمیان عضو دیگر شورای شهر بیان نمودند: شورا وظیفه اش مشخص است انتخاب شهردار و نظارت و رفع مشکلات و ادارات نیز باید همکاری کنند که متاسفانه خوشان را بی نیاز از شورا می دانند.

وی گفت: مسئولینی دعوت شده اند و ما خواسته مردم را از آنان خواسته ایم ولی مورد اعتراض قرار گرفته ایم وی نشریه بجستان را اولین نشریه ای دانست که مفصل و به صورت گسترده در موضوع طرح مثلث اقتصادی استاندار ورود پیدا کرد و با توجه اینکه بجستان طرح ترسیب کربن را داشته و تجاربی دارد ولی باید اذعان کنم که در این طرح بجستان در دستور کار نیست چون با دادن چهار تا بز که نمی شود اشتغال ایجاد کرد.

ا ز ایشان در رابطه با کاهش محدوده خدماتی بجستان سوال شد که فرمودند : ملاک کم کردن محدوده را سرشماری سال 1395 قرار داده اند که اکثر روستائیان ساکن بجستان محل زندگی خود را در روستاها ثبت نموده اند که همین امر سبب کاهش جمعیت شهری بجستان گردیده و به طبع آن کاهش محدوده خدمات شهر را به دنبال داشته است .

در ادامه از ایشان در رابطه با واگذاری زمین مسکن به جوانان سوال شد که گفتند : طرح مسکن مهر را از طرح های موفق دولت قبل دانستند و از عملکرد دولت تدبیر در رابطه با مسکن انتقاد کردند و در حال حاضر در طرح ملی مسکن در این دولت 50 سهمیه به بجستان اختصاص داده شده در حالی که 850 متقاضی ساخت وجود دارد.

وی رصد مسائل را یکی از برنامه های شورا دانست و اظهار داشت: نوآوری جدید شورا اینکه به ۵ کمیسیون مجلس نامه نوشته ایم قنوات، بهداشت،کوه سیاه، جاده ها و بندر خشک  و اولین اتفاقی که افتاده معاون حقوقی وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده موضوع را پی گیری می کند.

آقای سید مهدی مرجانی عضو دیگر شورا با انتقاد از عملکرد برخی ادارات گفت: جهاد کشاورزی با توجه به فصل برداشت انار و زعفران هیچ کاری نکرده و این در حالی است که خرید انار در ابهام بوده و هیچ تبلیغی روی آن صورت نمی گیرد و در شهرهای دیگر مشاهده شده مرتب گزارش تبلیغ دارند و زعفران نیز در این فصل کیلویی ۴ میلیون ارزان شده است حال کشاوزان و نگران ثمره دسترنجشان می باشند.

وی با انتقاد از عملکرد اتاق اصناف و اداره صمت گفت: در ماههای اخیر ۲۵ مغازه تعطیل شده چرا علت یابی نمی شود و هیچ کس پاسخگو نیس و در بحث راه آهن چرا اتصال راه آهن به خط بافق از یونسی انجام شده و نماینده تاکید بر این موضوع داشته است و در را بطه با آموزش عالی نیز مطالب زیادی داریم و برای آموزش و پرورش و سیاست زدگی و انتخاب مدیران به شدت منتقد هستیم و در رابطه با مدیران پروازی چرا پیگیری نشده که مدیری مدعی است که بجستان برای من برندی نیست که بیاییم و در اینجا خدمت کنیم در حالی که همه امکانات و حقوق و اضافه کار و حق ماموریت در اختیار دارند و این حرفها را می زنند.

سپس در پایان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از خبرنگاران حاضر در جلسه بابت قبول دعوت این مراسم صمیمانه تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بجستان

    منبع خبر

    شهرداری بجستان

    شهرداری بجستان

    شهرداری بجستان یک شهرداری در شهر بجستان می باشد

      نظرات