نازک کاری حدود ۳۲ هزار خانه مهر در شهرهای جدید پایان یافت

نازک کاری حدود ۳۲ هزار خانه مهر در شهرهای جدید پایان یافت

www.BanaNews.irاتمام نازک کاری حدود ۳۲ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر در ۱۳ شهرجدید تحت پوشش وزارت مسکن و شهرسازی از شتاب ساخت وساز در این بخش حکایت دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 18 شهرجدید تحت پوشش وزارت مسکن وشهرسازی در سطح کشور قرار است میزبان ساکنین ۳۷۲ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر تا پایان سال جاری و یا احتمالا نیمه نخست سال ۱۳۹۱ باشند.

اطلاعات آماری از وضعیت پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در شهرهای جدید کشور نشان می دهد از مجموع ۹۵ هزار واحد مسکونی طرح مهر که قرار است در شهرجدید پرند در جنوب غرب تهران محور آزاد راه تهران - ساوه ساخته شود اکنون بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی مرحله نازک کاری را به پایان برده‌اند.

همچنین شهرهای جدید سهند (استان آذربایجان شرقی ) و هشتگرد ( استان البرز) به ترتیب با افزون بر شش هزار دستگاه و بیش از سه هزار واحد مسکونی که مرحله نازک کاری را به پایان برده اند ، پس از شهر جدید پرند جای دارند .

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا، وزارت مسکن وشهر سازی مرحله نخست طرح مهر را از خرداد ۱۳۸۶ آغاز کرد و قرار است در پایان شهریورماه سال جاری در مجموع ۹۳۷ هزار واحد مسکونی را تحویل متقاضیان واجد شرایط بدهد .

سهمیه مسکن مهر برای شهرهای جدید در سال ۱۳۸۹ به میزان ۲۴۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه تعیین شده بود و برای امسال نیز ۱۲۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه معین شد .

بهارستان، فولاد شهر، مجلسی (استان اصفهان ) ، پرند ، اندیشه و پردیس ( استان تهران )،گلبهار و بینالود (خراسان رضوی ) ، رامین و شیرین شهر (خوزستان ) ، علوی ( هرمزگان )، سهند (آذربایجان شرقی )، هشتگرد ( البرز)، صدرا (فارس )، رامشار (سیستان و بلوچستان) ،عالیشهر (بوشهر) ، مهاجران و امیرکبیر (مرکزی ) ۱۸ شهر جدید تحت پوشش وزارت مسکن و شهرسازی هستند که سهمیه طرح مهر در این شهرها به مورد اجرا در می آید.

 

 

    نظرات