زنجان صاحب هواپیمای اختصاصی شد

: استاندار زنجان گفت: خرید هواپیما یکی از مهم‌ترین اقدامات برای استان در بحث حمل و نقل هوایی بود که علی‌رغم تأثیرپذیری از فضای سیاسی حاکم بر کشور و طولانی شدن پروسه خرید هواپیما، سرانجام محقق شد تا زنجان صاحب هواپیمای BAB146 شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد رئوفی‌نژاد شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات فرودگاه زنجان با بیان اینکه مرز هوایی نیز اواخر سال گذشته توسط هیئت دولت تصویب و به استان ابلاغ شد، افزود: این نوع هواپیماها دارای قابلیت های خوب و دارای ایمنی خوبی هستند.

وی در ادامه از کلنگ‌زنی طرح توسعه فرودگاه زنجان در نیمه‌شعبان امسال خبر داد و گفت: بحث توسعه فرودگاه زنجان باید در مدت کمتر از چهار ماه و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به اتمام برسد.

رئوفی نژاد با بیان اینکه فرودگاه زنجان از زمان راه‌اندازی توانسته است به بخش مهمی از نیازهای مردم استان در بحث حمل و نقل کمک کند، افزود: آمار پروازهای صورت گرفته در استان تا به امروز بیانگر استقبال و رضایتمندی مردم از حمل و نقل هوایی بوده است.

استاندار زنجان با اشاره به نصب و راه‌اندازی سیستم روشنایی فرودگاه زنجان در کمترین زمان ممکن، تصریح کرد: بدون شک، اگر قرار بود مراحل نصب و راه‌اندازی سیستم روشنایی فرودگاه زنجان طبق روال عادی پیش برود، باید حداقل یک و نیم سال به طول می‌انجامید، اما خوشبختانه این کار با همت مسئولان ذی‌ربط در مدت کمتر از ۳ ماه و با یک‌سوم هزینه محقق شد که امری بی‌سابقه در این زمینه محسوب می‌شود.

رئوفی‌نژاد با تأکید بر اینکه فرودگاه زنجان از بستر لازم برای توسعه بیشتر برخوردار است، یادآور شد: خوشبختانه همه ساز و کارها و هر آنچه که یک فرودگاه باید از آن برخوردار باشد، فرودگاه زنجان به‌لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های فنی و فیزیکی با هیچ گونه مشکل و محدودیتی مواجه نیست که این مهم نیز به‌واسطه یک کار سازمان‌یافته و نظام‌مند در بحث فرودگاه زنجان بود.

وی با بیان اینکه همه نیازهای فرودگاه زنجان برآورده شد و در حال حاضر هیچ‌گونه مشکل و محدودیتی در بحث بار و مسافر در این فرودگاه مشاهده نمی‌شود، ابراز کرد: در حال حاضر به‌دنبال تحقق پروازهای خارجی در چند مسیر از جمله سوریه، عتبات عالیات و حج عمره هستیم که در این راستا و در طول هفته، یک پرواز قطعی شده است که این پروازها به‌صورت مشترک به استان قزوین انجام خواهد گرفت.

استاندار زنجان از افزایش تعداد پروازهای زنجان ـ مشهد به سه پرواز در طول هفته، خبر داد و گفت: خوشبختانه استقبال خوب هم‌استانی‌ها از این پروازها باعث شده است که در فکر افزایش تعداد پروازهای این مسیر باشیم. همچنین پرواز زنجان ـ کیش نیز در دستور کار بود که به‌دلیل عدم استقبال، منتفی اعلام شد.

رئوفی نژاد با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای توسعه فرودگاه زنجان اتخاذ شده است، افزود: طرح توسعه ساختمان فعلی فرودگاه زنجان که قرار است کلنگ آن در نیمه‌شعبان امسال به زمین زده شود، با تخصیص اعتبارات به‌موقع در این زمینه، در مدت کمتر از ۴ ماه باید به اتمام برسد.

    نظرات