الف، ب، ایران؛ «مشق اراده» در وزارت نیرو

«اراده»، جوهره انسان مسئول در مفهوم حقیقی آن است و بودن و ساختن در سخت ترین شرایط، رمز پویندگی اوست.

انسان اجتماعی مسئول و جوینده تعالی محیط پیرامونی، وقتی دولتمند شود، هدف راستینش، تحقق «زندگی خوب» برای همگان است. هدف او در این شرایط با هدف حکومت همسو می شود که همانا «خیر عمومی» و «خیر نوع بشر» است.

ایرانیان امیدوار و سختکوش در هر شرایطی، در سخت‌ترین روزهای تحریم و مخاصمه‌های خارجی، به سازندگی و آبادانی کشور خویش همت ‌گماشته اند و اکنون این عزم آفرینی عمومی در متن الف بای آبادانی کشور در صنعت آب و برق، مشق می شود.

الف، نشانی از آب و آبادانی است و ب، نشانه‌ای از برق و بردباری و با هم بودن، برای ساختن ایرانی که شایسته ایرانیان است که در بطن مفهوم پویش «هر هفته؛ الف، ب، ایران» وزارت نیرو جای گرفته و در این پویش، بهره برداری از 227 طرح عمرانی آب و برق در سراسر کشور را تا پایان سال در دستور کار دارد.

بهره برداری از 10 سد، 26 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی، 29 تصفیه خانه فاضلاب، 12 تصفیه خانه آب شرب، 9 نیروگاه حرارتی و 28 نیروگاه تجدیدپذیر از مهمترین طرحهای آماده بهره برداری در نیمه دوم امسال در این پویش است. وزارت نیرو در این پویش ملی به دنبال، تشویق و فراهم نمودن زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی، کمک به حفظ محیط زیست، کاهش مهاجرت بویژه در بخش محروم و مرزی و اشتغال زایی و رونق اقتصادی است و اهداف مهمی را در دو سطح ملی و سازمانی دنبال می کند.

افزایش امید و اعتماد اجتماعی از مسیر آگاه سازی مردم نسبت به سرمایه گذاری و دستاوردهای صنعت آب و برق، تبیین مطلوب خدمات دولت های یازدهم و دوازدهم در عرصه صنعت آب و برق، افزایش امید اجتماعی و نشان دادن ظرفیت های اقتصادی کشور حتی در شرایط شدیدترین تحریم های اقتصادی از مهمترین اهداف ملی پویش "هر هفته؛ الف، ب، ایران" در وزارت نیرو است، پویشی که در آن، 227 طرح بزرگ صنعت آب و برق با ارزش بیش از 33 هزار و 174 میلیارد تومان در 31 استان کشور تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

دو کالای آب و برق چنان در زندگی انسان تنیده شده‌اند که هیچ انسانی نیست که در طول روز بتواند بدون آنها عادی زندگی کند؛ کالاهایی که تا به این درجه ارزش حیاتی دارند، شایسته آن هستند که بیش از گذشته درباره آنها گفت‌وگوی اجتماعی صورت گیرد و حتی در تأملات روزمره مردم درباره زندگی جایگاهی درخور بیابند.

یادداشت از

بابک بهادری- سخنگو و مشاور سرمایه های اجتماعی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان شمالی

منبع خبر

شركت آب منطقه‌ای خراسان شمالی

شركت آب منطقه‌ای خراسان شمالی یک سازمان دولتی می باشد

    نظرات