استاندار مازندران: سیل ۴۰۰ میلیارد ریال به منطقه کلاردشت خسارت زد

استاندار مازندران: سیل ۴۰۰ میلیارد ریال به منطقه کلاردشت خسارت زد

www.BanaNews.irاستاندار مازندران با اشاره به بارندگی های اخیر، ‌طغیان رودخانه سردآبرود و بروز سیل در منطقه کلاردشت، گفت : سیل دستکم ۴۰۰ میلیارد ریال به این منطقه خسارت وارد کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'سیدعلی اکبر طاهایی' درنامه ای به معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری که روز سه شنبه رونوشتی از آن در اختیار ایرنا قرارگرفت، افزود: این سیل خسارات شدیدی به منازل، پلها، راههای ارتباطی، تاسیسات شهری و روستایی و اراضی کشاورزی وارد کرده است.

وی با اشاره به برآورد خسارات ناشی از سیل و طغیان رودخانه سردآبرود در منطقه کلاردشت چالوس، اظهار داشت : تخریب دیواره حائل رودخانه به طول ۲۰ کیلومتر خسارتی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال وارد کرده است و برای لایروبی این رودخانه باید مبلغ ۵۰ میلیارد ریال هزینه شود.

به گفته طاهایی تخریب راه ارتباطی به طول ۱۳ کیلومتر به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال و تخریب شش دهنه پل به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از جمله خسارات ناشی از این حادثه است.

طاهایی،بیان داشت: همچنین تخریب تاسیسات آبرسانی شهری و روستایی به طول هفت کیلومتر به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال ، تخریب منازل شهروندان و تخریب مراکز کوچک دام داری به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال و تخریب دهنه های ورودی تصفیه خانه و تاسیسات شیلات به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به منطقه خسارت وارد کرده است.

وی در نامه خود به معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری خواستار تامین اعتبارات مورد نیاز برای رفع مشکلات این منطقه شده و اضافه کرده است: رفع مشکلات و بازسازی مناطق خسارت دیده نیازمند اقدام جدی است.

حادثه سیل در منطقه کلاردشت و روستاهای اطراف این شهر پنجشنبه شب و روز جمعه گذشته روی داد که به طور عمده ناشی از بارش باران شدید در این مناطق بود.

سیل و طغیان رودخانه سردآبرود در منطقه رودبارک کلاردشت موجب وارد آمدن خسارات جدی به تاسیسات شهری و روستایی و امکانات زیربنایی منطقه شد.

همچنین در جریان این سیل تعدادی از منازل مسکونی روستایی و اراضی کشاورزی دچار سیل بردگی شدند و نیز خسارات به احشام دامداران منطقه وارد شد.

براساس اعلام مسوولین مربوطه این حادثه تلفات جانی در بر نداشته است.

 

    نظرات