ایستگاه مترو تجریش شهریور ماه مورد بهره برداری قرار می گیرد

ایستگاه مترو تجریش شهریور ماه مورد بهره برداری قرار می گیرد

www.BanaNews.irمعاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روز سه شنبه در بازدید دو عضو شورای شهر از ایستگاه تجریش در خط یک مترو تهران گفت: بهره برداری از این ایستگاه تا پایان شهریور ماه آغاز می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'مهدی چمران' و 'حمزه شکیب' دو عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در ایستگاه مترو تجریش در جریان آخرین پیشرفت های این ایستگاه قرار گرفتند.

'سیدجعفر تشکری هاشمی' معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز که در این بازدید همراه اعضای شورای شهر بود، در جمع خبرنگاران پیچیدگی های شرایط زمین، وجود قنوات و روان آب های بسیار را از دلایل تاخیر در بهره برداری از ایستگاه تجریش عنوان کرد.

وی افزود: ایستگاه مترو تجریش اکنون در حال سفت کاری و تخلیه نخاله است و پیش از آغاز سال تحصیلی جدید اماده بهره برداری خواهد شد.

معاون شهردار تهران با بیان ویژگی های خاص ایستگاه مترو تجریش اظهار داشت: به دلیل شیب خیابان شریعتی و خاص بودن زمین، حفاری ایستگاه تا عمق ۷۰ متری زمین انجام شد تا ایستگاه ۵۰ متر زیر سطح زمین احداث شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا، تشکری هاشمی از پیش بینی توسعه خط یک مترو از میدان قدس به تجریش و اتصال آن به خط سه متروی تهران خبر داد و گفت: توسعه خطوط مترو بدون کمک شهرداری، مجلس و دولت ممکن نیست و در این زمینه نیازمند نگاههای فرابخشی دستگاهها به توسعه مترو هستیم.

وی تصریح کرد: در کنار الزامات فنی و تخصصی کار به منابع مالی و انسانی نیز نیاز داریم اگرچه شهرداری تهران الویت اصلی خود را برای توسعه حمل و نقل عمومی بویژه مترو گذاشته است.

به گفته تشکری هاشمی، شهرداری تهران به طور مستقیم ۴۰ درصد و غیرمستقیم ۶۰ درصد از بودجه خود را به حمل و نقل عمومی و مترو اختصاص داده است تا از پیش آمدن مشکلات در آینده در بخش رفت و آمد جلوگیری کند.

    نظرات