ضرورت تدوین برنامه همه جانبه برای حذف حوادث برق گرفتگی

کارشناس ارشد ایمنی شرکت توانیرگفت:تدوین برنامه همه جانبه برای حذف و کاهش حوادث ناشی از برق گرفتگی ضروری است.

مهندس جریان قلم در اولین جلسه کمیته ایمنی منطقه 5 که با حضور مدیران و کارشناسان ایمنی شرکت های توزیع نیروی برق استانهای مرکزی ،قم ،قزوین و لرستان به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی برگزار شدبابیان این مطلب افزود:مخاطرات صنعت برق نسبت به سایر صنایع بیشتر است و متخصصین این حوزه بیشتر با حوادث روبرو می شود لذا بکاربستن نکات ایمنی در حوزه برق ضرورت بیشتری را می طلبد .

وی ببان کرد:حجم بالای از کار شرکت های توزیع برق به پیمانکاران واگذار شده است ،لذا گروه های نظارتی باید بر نظارت دقیق به ویژه در زمینه ایمنی اهتمام ورزند.

مهندس جریان قلم افزود: شناخت صحیح و واگذاری کار به افراد دارای صلاحیت ، نظارت بر اجرای صحیح کار و استفاده از تجهیزات از موارد مهم می باشد .

کارشناس ارشد ایمنی شرکت توانیر تصریح کرد: وزارت نیرو جایگاه سیاستگذاری دارد وشرکت های مادر تخصصی راهبردهای اساسی را برای تنظیم به شرکت های وابسته ابلاغ می کنند که براساس چشم انداز های نظام و دولت استقرار نظام HSE ابلاغ ودر قالب دستورالعمل اطلاع رسانی شده است .

وی بابیان اینکه بالا رفتن انتظارات جامعه وهمچنین مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها سبب شده است که پرداختن به موضوعات ایمنی، بهداشت و محیط زیست به یکی از اولویت‌های کسب و کار در سازمان‌های امروزی و به ویژه صنعت برق باشد،افزود: حرکت وپیروی صنعت برق،بخش خصوصی و آخاد ذینفعان در راستای رعایت الزامات نظامنامه HSE ضروری است.

مهندس جریان قلم خطاب به مدیران ایمنی شرکت های توزیع بیان کرد:تهیه گزارش مکانیزه و سیستماتیک در حوزه ایمنی شرکت ذیربط نکته قابل توجهی است تا مدیران ارشد سازمان بتوانند براساس آن وضعیت موجود را مورد سنجش قرار دهندوتصمیم سازی های صحیحی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اعضای کمیته های ایمنی شرکت های توزیع برق در مناطق مختلف در ارزیابی های دوره ای شرکت ها نقش ارزیابی شونده و نظارتگر را خواهند داشت ،افزود: نقاط قابل بهبود و قوت در این ارزیابی رصد می شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این جلسه گفت: ایمنی سرلوحه هر کاریست و توجه به رعایت اصول آن ضامن سلامتی جامعه و افراد است.

مهندس محمد مرادی آموزش ایمنی را در همه فعالیت های اجرایی را یک اصل برشمردو افزود: ارائه خدمات برق رسانی در پهنه وسیع کشورمان باید با پویایی،سرعت عمل همراه با دقت ،نظارت دقیق و بکارگیری نکات ایمنی همراه باشد.

وی برگزاری جلسات منطقه ای را باعث همسویی،وحدت،هم افزایی،تبادل دانش و سرعت العمل بیش تر در امور دانست.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ایمنی را فرهنگ تلقی کرد که فرهنگ نیاز به کار بسیار دارد و بزرگترین عامل حادثه را سهل انگاری و عدم آگاهی در زمینه خطر معرفی کرد.

وی خاطر نشان کرد: فن آوری ونو آور ی در صنعت برق نقش اساسی دارد که این شرکت در تجربه سیل استان لرستان توانست تفنگ پرتاب سیم با برد بلند از رودخانه را به منظور عبورسیم از عرض رودخانه ها و منطق صعب العبور هنگام بحران طراحی و تولید کند.

در ادامه " علی عزیزآبادی " مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با ارائه گزارشی در حوزه ایمنی ،آمار حوادث اتفاق افتاده و مقایسه آن با سنوات گذشته را تشریح کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات