بزرگداشت روز GIS در شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان

بزرگداشت روز GIS در شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان، اين مراسم با حضور معاون دفتر فناوري و ارتباطات وزارت نيرو، دبير شوراي ملي اطلاعات مكاني كشور، مدير عامل، معاونين و مديران اين شركت به مناسبت روز جهاني GIS در سالن آمفي تئاتر برگزار گرديد.

حسين آبادي معاون دفتر فناوري و ارتباطات وزارت نيرو در اين نشست بيان نمود: امروزه اهميت و جايگاه GIS بر هيچ كس پوشيده نيست و زماني كه داده هاي مكاني را در فرايندهاي سازمان نهادينه نمائيم   نتايج استفاده از نرم افزار GIS را در حوزه هاي مختلف فني و مهندسي، بهره برداري و مشتركين مشاهده مي گردد كه سبب كاهش هزينه ها و بهبود سرعت عمل خواهد شد.

وي در ادامه سخنان خود خاطر نشان كرد: براي رسيدن به اين هدف نيازمند مديران شايسته اي هستيم  كه به خوبي بر اهميت GIS واقف باشد و در پياده سازي اين سيستم همت ويژه اي داشته باشند.

پيرمرادي دبير شوراي ملي اطلاعات مكاني كشور در اين نشست بيان نمود: روز GIS يك فرصت بين المللي براي كاربران سيستم هاي اطلاعات مكاني فراهم مي آورد كه حوزه فعاليت خود را به اطلاع عموم مردم برساند.

وي خاطر نشان كرد: در سال 1378 (1999 ميلادي) براي اولين بار روز GIS معرفي گرديد؛ هدف ابتدايي از نامگذاري روز GIS ايجاد يك رويداد مردمي براي مشاركت تمامي علاقه‌ مندان اين رشته در سرتاسر دنيا بوده است و همه ساله در هفته سوم آبان روز چهارشنبه اين مراسم  در اكثر كشورهاي جهان برگزار مي‌گردد.

پير مرادي تصريح نمود: فعاليت هاي اين روز شامل برگزاري نمايشگاه، كنفرانس، كلاس هاي آموزش عملي و تئوري، كارگاه‌هاي آموزش براي گروه‌هاي سني مختلف مي باشد.

وي همچنين تصريح نمود: زير ساخت داده هاي مكاني ياSDL يكي از مهم ترين پايه هاي ارائه خدمات مشخص و از پيش تعريف شده طراحي و توسعه مي باشد.

مدير عامل شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان نيز در ابتداي اين نشست به معرفي شركت پرداخت و گفت: اين شركت 16 شهرستان از 23 شهرستان استان كرمان را تحت پوشش خود دارد و پيك بار  حدود 1200 مگا وات و 28 هزار پست توزيع را دارا مي باشد.

وي به تعداد روستاهاي برق دار شده اشاره نمود و گفت: از سال 92 تا كنون شركت توانسته است تعداد 437 روستا را برق دار كند كه در اين زمينه مقام دوم را در بين شركت هاي توزيع دارد.

وي افزود: اين شركت همچنين توانسته 33 روستاي تحت حوزه عملياتي خود را با استفاده از سيستم هاي فتوولتاييك برق دار كند كه مقام اول را در كشور از آن خود كرده است و خوشبختانه به تمامي مسكن هاي مهر داراي بيش از 70 در صد پيشرفت ساختماني، برق رساني به آنها انجام شده است.

مهدوي نيا به برنامه استراتژيك شركت اشاره نمود و گفت: برنامه استراتژيك با رويكردهايي مانند كاهش انرژي توزيع نشده، وصول مطالبات، كاهش تلفات و كاهش مراجعه حضوري طرح ريزي شده است.

وي در ادامه سخنان خود تاكيد كرد: گام برداشتن در مسير برنامه استراتژيك ما را قادر نموده كه تلفات انررژي خود را كه در سال 92 حدود 25 درصد بوده به 12 درصد كاهش دهيم و وصول مطالبات را از 94 درصد به 107 در صد افزايش دهيم.

وي در زمينه كاهش انرژي توزيع نشده بيان نمود:  اين شركت توانسته با وجود تمامي مشكلات از جمله گرمي هوا در 11 شهرستان و پراكندگي بالاي مشتركين، خاموشي هر مشترك را كه در سال 92 به طور ميانگين 750 دقيقه بوده و با اجراي برنامه استراتژيك به 180 دقيقه در سال برساند.

مدير عامل شركت برق جنوب استان كرمان در زمينه اتوماسيون نيز به راه اندازي نرم افزار اسكادا اشاره نمود و گفت: اين شركت به عنوان اولين بود كه توانسته اطلاعات كنتورهاي  پست هاي فوق توزيع را در اين نرم افزار راه اندازي نمايد و ما با استفاده از آن مي توانيم پيك بار هر شهرستان و هر منطقه را بصورت آنلاين مشاهده، پايش و كنترل نماييم.

وي در خصوص كاربردهاي سامانه GIS در فرايندهاي شركت بيان داشت: نرم افزار GIS يك نرم افزار تحت وب      مي باشد و خوشبختانه در اين شركت اطاعات مكاني تا سطح مشتركين برداشت شده است.

وي از راه اندازي نقشه تك خطي در شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان خبر داد و گفت: اين شركت توانسته با استفاده از سامانه GIS نقشه هاي تك خطي را بكشد كه در اين زمينه ما بعنوان پايلوت ساير شركت هاي توزيع از سوي توانير معرفي شده ايم.

مهدوي نيا به اهميت نرم افزار GIS در بخش مشتركين تاكيد كرد: نرم افزار مذكور اين امكان را فراهم آورده است كه گزارش گيري هاي مرتبط در قسمت هاي مختلف فروش، قرائت و وصول به راحتي انجام شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: نرم افزار GIS با شناسايي مشتركين قطع شده، اين امكان را در اختيار ما مي گذارد كه بتوانيم خاموشي ها را به اطلاع مشتركين برسانيم و همچنين مشتركين مي توانند با مراجعه به پورتال شركت با داشتن شماره اشتراك خود از خاموشي هاي احتمالي خود آگاه شوند و پيش بيني هاي لازم را انجام دهند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: با كمك اين نرم افزار پر كاربرد، نقاط آسيب پذير و بحراني شبكه از نظر گسل، زلزله و سيل با جانمايي در شبكه توزيع شناسايي و مقاوم سازي در نقاط حادثه خيز انجام مي گيرد.

وي با بيان اينكه بيش از 13800تير برق را مقاوم سازي كرده است گفت: با انجام اين كار توانسته ايم ميزان خسارت را به مقدار قابل مشاهده اي كم نماييم به طوري كه در فصل بهار كه سيل مناطق جنوبي را در بر گرفت كل خسارت اين شركت كمتر از هفت ميليون و ششصد هزار تومان شد.

در پايان اين مراسم از مشاوران همكار موفق در بخش خصوصي كه با شركت توزيع برق جنوب استان كرمان در زمينه توسعه GIS همكاري داشتند، قدرداني شد.

شايان ذكر است به مناسبت بزرگ داشت روز GIS در پايان عكس يادگاري از حاضرين در مراسم گرفته شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب) یک شرکت در شهر کرمان می باشد

      نظرات