معاون وزیر راه و شهرسازی:  تخصیص اعتبارات به تاخیر افتاده است

معاون وزیر راه و شهرسازی: تخصیص اعتبارات به تاخیر افتاده است

www.BanaNews.irمعاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که در زمان اجرا نسبت به کیفیت پروژه باید دقت بیشتری صورت گیرد، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که تخصیص اعتبارات به تاخیر افتاده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید حسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به‌رغم این‌که اعتبارات سال‌ جاری هنوز اختصاص داده نشده و اعتبارات موجود در حد تن‌خواهی بوده که به نسبت دو دوازدهم پارسال در اختیار داشتیم، با توجه به تعهدی که برای آسفالت هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در سال جاری داشتیم این امر را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که آسفالت پروژه‌های روستایی تا حدودی پیشرفت کرده و مردم از آن استفاده می‌کنند، گفت: به‌طور معمول در سال دو نوبت در هفته دولت و دهه فجر مجموع کارهای انجام شده را به اطلاع مردم می‌رسانیم و به نظر می‌رسد در هفته دولت سال جاری هم روسفید باشیم و به اندازه تعهدات انجام شده، بتوانیم پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

میرشفیع با تاکید بر این‌که در سال جاری هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار فاقد آسفالت انجام می‌شود، تصریح کرد: در این راستا یکی از مشکلات ما این است که تخصیص اعتبارات به تاخیر افتاده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی مشکل دیگر را هماهنگی‌های اجرایی و قانون دانست و افزود: ما اجازه نداریم قبل از ابلاغ قانون کار کنیم اما تا حدودی کار را پیش برده‌ایم.

وی با بیان این‌که در این حوزه کارها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و توان اجرایی پیمانکاران بالا است، اضافه کرد: در زمان اجرا نسبت به کیفیت پروژه باید دقت بیشتری صورت بگیرد.

میرشفیع با تاکید بر این‌که شرکت‌ها باید با دقت بیشتری کار انجام دهند، تصریح کرد: زمان تضمین پروژه‌ها را افزایش داده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بخش نظارتی باید فعال‌تر باشد تا کار را بهتر تحویل بگیرد، اظهار کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که نظارت‌ها بهتر انجام شود اما هنوز با سطح مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: اگر شبکه راه‌های روستایی را ۱۵۰ هزار کیلومتر در نظر بگیریم امسال پنج درصد به شبکه راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار دارای آسفالت اضافه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که بنا به برنامه پنجم فعلا باید روستاهای بالای ۵۰ خانوار را پوشش آسفالت بدهیم، گفت: با هماهنگی به‌عمل آمده با آزمایشگاه‌ فنی و مکانیک خاک وزارت راه و ترابری احداث راه‌های روستایی در دو مرحله شامل تکمیل زیرسازی و روسازی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

میرشفیع گفت: استفاده از آسفالت سطحی و تضمین پروژه‌ها به مدت پنج سال از موارد مورد توجه در احداث راه‌های روستایی است.

وی در ادامه استفاده از نقشه‌های ماهواره‌ای راه‌های روستایی، نگهداری از پل‌های راه‌های روستایی سراسر کشور و استفاده از GIS در راه‌های روستایی است. سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) سیستمی است متشکل از داده‌ها، روشها و الگوریتمها، سخت‌افزار، نرم افزار، نیروی انسانی و شبکه که برای ورود، مدیریت، تحلیل و نمایش اطلاعات جغرافیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

    نظرات