مشارکت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با آستان قدس رضوی در احداث مسکن

مشارکت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با آستان قدس رضوی در احداث مسکن

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی ، علیرضا مصطفی زاده بورا در نشست تخصصی هیئت اقتصادی و عمرانی آستان قدس رضوی که با حضور استاندار محترم در استانداری برگزار شد اظهار داشت : آستان قدس رضوی می تواند در حوزه مسکن و بحث بازآفرینی و طرح امید به تعداد حدوداً 2500 واحد در شهرهای استان ، با این اداره کل مشارکت کند .

وی به بحث زمین 320 هکتاری حمزانلو اشاره کرد و افزود : اراضی حمزانلو واقع در شهر بجنورد یکی از پروژه‌هایی است که شرکت بازآفرینی شهری ایران در راستای بهسازی و نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری به سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران شهری در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری معرفی می‌کند که آستان قدس می تواند در این زمینه هم مشارکت کند .

مصطفی زاده بورا افزود : در استان 19 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده در شهرهای بجنورد ، شیروان و اسفراین داریم که مردم در این مساکن اقامت دارند و آستان قدس می تواند در بحث سرمایه گذاری در بخش محصولات نان رضوی کانکس هایی را جهت عرضه و فروش این محصولات در این شهرها قرار دهد که مردم هم بتوانند از این محصولات استفاده کنند .

دکتر محمد علی شجاعی ، استاندار خراسان شمالی نیز در ارتباط با حوزه مسکن هم گفت: تا یک هفته آینده نشستی با حضور آستان قدس رضوی جهت احداث مسکن انبوه در استان برگزار شود .

شجاعی در ادامه افزود: طبق بررسی ها و مطالعات انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که تا سال ۱۴۰۰ این استان با توجه به پراکنش جغرافیایی به ساخت ۲۹ هزار واحد مسکونی نیاز دارد .

وی اظهار داشت: ۶هزار واحد در حوزه روستایی،۴۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن،۳۲۰۰ واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام و ۲هزار واحد توسط بخش خصوصی ایجاد خواهد شد .

منبع :

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات