همزمان با نخستین بارش‌های پاییزی؛ غازهای پیشانی سفید در «ارس» میهمان شدند

همزمان با نخستین بارش‌های پاییزی؛ غازهای پیشانی سفید در «ارس» میهمان شدند


به گزارش خبرنگار مهر، هاشم میرزا نژاد شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: همزمان با شروع نخستین بارش پاییزی پرندگان مهاجر و حمایت شده غاز پیشانی سفید میهمان رود ارس و تالاب‌های مغان شدند.

وی افزود: این قبیل از پرندگان از مناطق سردسیری شمال اروپا علی‌الخصوص روسیه وارد تالاب‌ها و آب بندهای شهرستان مرزی پارس آباد شدند.

رئیس محیط زیست شهرستان پارس آباد به اهمیت صیانت از غاز پیشانی سفید کوچک نیز پرداخت و افزود: برای حفاظت از این گونه حفاظت شده کارگروه بین المللی نیز تشکیل شده است تا تحت نظر موافقت نامه‌های پرندگان آبی آفریقا و اوراسیا وضعیت این گونه نادر در سطح جهان بررسی شود.

میرزانژاد ادامه داد: پارس آباد در مسیر کریدور مهاجرت پرندگان قرار گرفته و همه ساله تعداد زیادی از پرندگان مهاجر در حواشی رودخانه و تالاب‌های این شهرستان زمستان گذرانی می‌کنند.

وی در پایان از ضرورت حفاظت از تمامی گونه‌های جانوری و برخورد با هر متخلفی که پرندگان و جانداران ساکن در منطقه را صید و شکار می‌کنند خبر داد و افزود: اردک سرسبز، سرحنایی، ارده‌ای، خوتکا، چنگر، باکلان و حواصیل از دیگر پرندگان مهاجر به منطقه شمال استان هستند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات