شورای پنجم شهر مشهد، پیشتاز در تحقق مدیریت شهری  ...

شورای پنجم شهر مشهد، پیشتاز در تحقق مدیریت شهری ...

شورای پنجم شهر مشهد، پیشتاز در تحقق مدیریت شهری مشارکت‌پذیر/ بیشترین حجم فساد و رانت در فرآیند صدور پروانه رخ می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، شرکت‌کنندگان در دومین مجمع مشورتی روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور از مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد، روند احداث کارخانه نوآوری و همچنین شهرداری الکترونیک منطقه 12 بازدید کردند.

محمد سالاری، رئیس این مجمع مشورتی در پایان بازدیدهای خود به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و در تشریح نظرات خود درباره مرکز نوآوری های شهری، اظهارکرد: با توجه به مجموعه گسترده‌ای از مشکلات و چالش‌هایی که ما در شهرهای خود با آن مواجه هستیم و پیچیدگی های قابل توجهی که در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها وجود دارد، رویکرد غالب در دنیا و کشورما در حال حرکت به سمت شهر مشارکت‎پذیر است.

وی با بیان اینکه اقدام ارزشمندی در این مرکز انجام شده است، گفت: برای تحقق مدیریت شهری مشارکت پذیر، شهر مشهد گام های بسیار اساسی برداشته و در مرکز نوآوری های شهری مشهد شاهد حضور دیدبانان شهری، دانشجویان و گروه های خلاق و ایده‌پرداز مختلفی بودیم.

سالاری خاطرنشان کرد: رویکرد مشارکت‌دهی ذینفعان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها منجر به استفاده از ظرفیت عظیم دانشی موجود در کشور و دنیا می‌شود و این مهم یکی از اتفاقات خوبی است که مدیریت شهری مشهد به آن دامن زده است.

رئیس کیمسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در ادامه صحبت های خود با اشاره به بازدیدی که از شهرداری منطقه 12 داشتند، تصریح کرد: در این منطقه مکانیزمی پیاده شده که مردم مواجه حضوری با بدنه شهرداری نداشته باشند و بتوانند با نرم‌افزارهای مختلف نسبت به انجام درخواست خود و پیگیری امور اقدام کنند.

سالاری با بیان اینکه بیشترین حجم فساد و رانت و امضاهای طلایی در حوزه شهرسازی شهرداری‌ها، مربوط به فرآیند صدور پروانه است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در این حوزه را باید شهروندمحور کرد و ارتباط شهروندان با عوامل شهرداری قطع شود و خدمات مورد نیاز از در بستر سامانه های الکترونیکی ارائه گردد.

وی افزود: پیگیری شورای شهر مشهد برای دستیابی به شهر هوشمند و اجرای آن در یکی از مناطق شهرداری، دستاورد ارزشمندی است که قابلیت تسری به سایر شهرهای کشور را دارد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات