مدیر عامل مپنا:  مهندسی، طراحی و تعمیر تجهیزات نیروگاهی بومی شد

مدیر عامل مپنا: مهندسی، طراحی و تعمیر تجهیزات نیروگاهی بومی شد

مدیر عامل گروه مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران از بومی شدن مهندسی، طراحی و تعمیر تجهیزات نیروگاهی در کشور خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، عباس علی‌آبادی، امروز در مراسم آغاز به کار رسمی توربین ارتقایافته گروه مپنا گفت:‌ در مراحل پیشین، مهندسی و طراحی نیروگاه‌های کشور بومی شده بود و اکنون با آغاز به کار رسمی توربین‌های ارتقا یافته مپنا تامین تجهیزات اصلی نیروگاه‌های کشور نیز با استانداروهای روز اروپایی توسط متخصصین داخلی انجام می‌شود.

وی افزود: اگرچه مهندسی در نیروگاه‌ها تنها حدود هفت تا هشت درصد ساخت نیروگاه را به خود اختصاص می‌دهد، ولی این درصد کمتر بسیار تاثیرگذار است ودر سال‌های گذشته به این نتیجه رسیدیم با هدف رفع گلوگاه‌ها و مقابله با تحریم‌های یکجانبه به سمت حداکثرسازی ساخت داخل تجهیزات حرکت کنیم که خوشبختانه امروز اصلی‌ترین و حساس‌ترین تجهیزات نیروگاه بومی شده است.

او با اشاره به این‌که پیش‌تر حدود ۷۰ درصد مواد اولیه در تاسیس نیروگاه‌ها از خارج تامین می شد، افزود:‌ در حال حاضر ساخت مواد اولیه‌ای که مورد تحریم قرار گرفته‌اند نیز آغاز شده است. اگرچه هنوز بخشی از این مواد از خارج تامین می‌شود، ولی گره‌های موجود گشوده شده و امروز خبر این‌که در زمینه ساخت نیروگاه‌ها خود اتکا هستیم را با افتخار اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به این که توربین‌های جدید با نوسازی نیروگاه‌های قدیمی ۱۱ مگاوات به ظرفیت هر واحد نیروگاهی اضافه می‌کند، از افزایش قابل توجه راندمان نیروگاه‌ها و کاهش تلفات برق به عنوان مهمترین ویژگی‌های به کارگیری از توربین‌های جدید اشاره کرد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، مدیر عامل گروه مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران با اشاره به این‌که در حوزه محصولات جدید توربین‌های ۲۵ مگاواتی توربوژنراتور نیز برای کشور عرضه کرده‌ایم، گفت: در گام بعدی توربین‌های کلاس ۳۰۰ را از طریق مهندسی معکوس ساخت داخل می‌کنیم که از آن در نیروگاه‌های بخار استفاده خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به این‌که کار عظیمی انجام شده و مقدمات کار عظیم‌تری فراهم شده است، ادامه داد: ارزش این کار به این است که بیگانگان اراده کرده بودند ما را متوقف کنند، ولی با کاری که انجام شد، این سد شکسته و ثابت شد که ما می‌توانیم.

 

    نظرات