مراجعه 45 هزار نفر به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در سال جاری

مراجعه 45 هزار نفر به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در سال جاری

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ در حال حاضر پنج هزار و 86 نفر عضو کتابخانه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری هستند و از خدمات کتابخانه های سازمان استفاده می کنند.

بنابراین این گزارش؛ کتاب های موجود در تمام کتابخانه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، 49 هزار و 208 جلد کتاب است.

طبق این گزارش؛ این سازمان با استقرار ایستگاه های کتاب در محلات مختلف شهر قزوین، دسترسی آسان شهروندان به کتاب را فراهم آورده است.

این گزارش می افزاید؛ ایستگاه کتاب چهارراه ولی عصر واقع در ورودی اصلی شهر قزوین به جهت ورود افراد برون شهری به جهت ورود به مرکز شهر، برآورده نمودن نیاز فرهنگی این شهروندان را پوشش داده است.

بر اساس این گزارش؛ اجرای طرح عضویت پژوهشگران و محققین،عضویت خانواده با نام طرح کیف و کتاب، عضویت ویژه کودکان و نوجوانان  و اجرای طرح کوله کتاب و راه اندازی اتوبوس کتاب از دیگر اقدامات شهرداری قزوین در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در سطح شهر قزوین است.

بنابراین این گزارش؛ در راستای حمایت از نویسندگان بومی استان و نیز بهره برداری از اندوخته های علمی آنان، این سازمان نسبت به تهیه هزار و 403 جلد کتاب اقدام کرده است.

در این گزارش آمده است؛ افزایش گنجایش سالن های مطالعه، خرید کتاب براساس نیازسنجی محلی و نیز درخواست مراجعین، افزایش ساعات خدمات دهی به مراجعین و اعضای کتابخانه ها به نسبت سایر کتابخانه های شهر قزوین، افزایش رفاه در ساعات خدمات دهی به مراجعین از عوامل موثر در میزان رضایت شهروندان از کتابخانه های مراکز سازمان فرهنگی بوده است.

لازم به ذکر است،کتابخانه فرهنگسرا بانو حضرت زهرا (س)، کتابخانه اندیشه، کتابخانه خانه فرهنگ محمدیه،کتابخانه خانه فرهنگ شهید نواب صفوی،سالن های مطالعه آیت اله بهجت و سعدی؛کتابخانه ها و سالن های مطالعه تحت پوشش سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین است.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات