تأکید بر ضرورت نگاه و توجه ویژه به توسعه ساری بعنوان مرکز استان

تأکید بر ضرورت نگاه و توجه ویژه به توسعه ساری بعنوان مرکز استان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، در این دیدار که ظهر شنبه 25 آبان ماه 98 به همراه ادای فریضه نماز ظهر و عصر در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، آقایان شمشیربند، آقامیری، عشوری، قاسمی، نجاریان و مدینه حضور داشتند.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این دیدار با تبریک هفته وحدت و انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی به نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران گفت: جا دارد در‌ ابتدای عرائضم از خدمات چند دهه ای حضرت آیت الله طبرسی در این جایگاه تقدیر و تشکر نمایم و برای ایشان سلامتی عاجل آرزو کنم.

وی‌ انتخاب و انتصاب حجت الاسلام محمدی لائینی به نمایندگی ولی فقیه در مازندران از سوی رهبر معظم انقلاب را هوشمندانه خواند و‌ افزود: حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی از خانواده ای با سابقه در مسائل مذهبی، اعتقادی و فرهنگی هستند و رهبری معزز با انتصاب ایشان به نمایندگی‌ خود در مازندران بار دیگر و همچون همیشه هوشمندی خود را به رخ جهانیان کشید.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر ساری با تمام توان در خدمت نماینده ولی فقیه در استان است، خطاب به حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی گفت: در دوره مسئولیت آیت الله طبرسی هم ما در خدمت ایشان بوده ایم و حقاً و انصافاً ایشان نهایت حمایت را از مجموعه مدیریت شهری انجام می دادند و لذا با شناختی که از حضرتعالی داریم اطمینان داریم این روند تداوم خواهد یافت.

وی به تلفیق نیروهای با تجربه و جوان در ترکیب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ساری اشاره و تصریح کرد: با وجود اختلاف سلیقه هایی که وجود دارد که البته در کار شورایی امری طبیعی محسوب می شود اما اعضاء متفق القول بر این باور هستند که خدمات شایانی که از دوره چهارم شورا و در زمان مدیریت آقای عبوری در شهرداری ساری آغاز شده را در دوره مدیریت آقای رجبی در مرکز استان نیز ادامه دهند و در این راستا منویات و حمایت های نماینده مقام معظم رهبری در استان بسیار می تواند راهگشا باشد.

شمشیربند موضوع اشتغال و بیکاری جوانان را مهم ترین معضل اجتماعی شهر ساری و استان مازندران دانست و افزود: در سالهای اخیر پروژه های متعددی در شهر ساری با پیوست اشتغال افتتاح شده که ان شاالله در فرصتی مناسب گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده از سوی شورای شهر و شهرداری ساری در سنوات گذشته ارائه خواهیم داد.

وی در پایان از نماینده ولی فقیه در استان مازندران برای شرکت در یکی از جلسات رسمی شورای شهر ساری به منظور هماهنگی ها و استفاده از رهنمودها و منویات ایشان دعوت بعمل آورد که با موافقت معظم له مواجه گردید.

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری نیز در این دیدار با به فال نیک گرفتن همزمانی آغاز بکار نماینده جدید ولی فقیه در استان مازندران با هفته وحدت گفت: با ابوی گرامی شما ارتباط حسنه ای داشته ایم و از این بابت که حضرتعالی از سوی مقام معظم رهبری به این سمت منصوب گردیده اید، مسرور هستیم.

وی برای آیت ا... طبرسی نماینده سابق ولی فقیه در استان مازندران آرزوی سلامتی و طول عمر کرد و گفت: ایشان حرکات وحدت گرایانه زیبایی در زمان مسئولیت خود داشتند با نگاه استانی که همیشه به موضوعات داشتند، برای خیلی ها به یک الگوی تمام عیار تبدیل شده بودند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری بر توجه جدی به ساری بعنوان مرکز استان تأکید کرد و گفت: از حضرتعالی بعنوان نماینده ولی فقیه در مازندران خواهشی دارم و آن هم این است که به ساری بعنوان مرکز استان نگاه استانی و حتی ملی داشته باشید. توسعه ساری به منزله ی توسعه مازندران خواهد بود و این مهم توجه ویژه جنابعالی، استاندار و نمایندگان مجلس را طلب می کند.

وی با انتقاد از برخی تحرکات سیاسی در سالهای اخیر که به کوچکتر شدن ساری منجر شده است، گفت: جدایی میاندرود و فرح آباد با اهداف کاملاً سیاسی از جمله آنهاست. هرکسی وارد استان می شود اول به مرکز آن نگاه می کند و براساس آن در خصوص کل استان قضاوت می کند و بر این اساس استدعای ما از حضرتعالی این است که ضمن اینکه به تمام نقاط استان توجه دارید به مرکز استان نگاه ویژه ای داشته باشید.


محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران:
جایگاه ساری بعنوان مرکز استان باید رشد پیدا کند

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز در این دیدار صمیمی با گرامیداشت هفته وحدت خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر ساری گفت: بار مسئولیت شما در شورای شهر سنگین است و از این جهت جا دارد از زحماتی که برای توسعه و آبادانی شهر ساری می کشید، قدردانی نمایم.

وی با قرائت آیه شریفه «وَ أَمْرُهُمْ شُورى‌ بَيْنَهُمْ» به تأکید قرآن کریم بر انجام امور از طریق مشورت اشاره و تصریح کرد: اینکه منتخبان مردم با همفکری و مشورت یکدیگر با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر و شهروندان برای رشد و اعتلای آن تصمیم می گیرند امر پسندیده ای است که سفارش اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه بنده بعنوان امام جمعه ساری وظیفه ای شهرستانی و در جایگاه نماینده ولی فقیه در مازندران رسالتی استانی بر دوش دارم گفت: بر این عقیده ام که ساری باید بعنوان مرکز و پیشانی استان ویژه دیده شود. جایگاه ساری باید رشد پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه مشکلاتی همچون معضل زباله در شأن مرکز استان نیست، گفت: آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی در شهرها از جمله مرکز استان باید بررسی و به آنها رسیدگی شود و باید برای داشتن مازندران و ساری سالم و مدرن تلاش کنیم.

محمدی لائینی با استقبال از دعوت رئیس شورای اسلامی شهر ساری برای حضور در یکی از جلسات رسمی این نهاد گفت: حتماً در جمع شما حاضر خواهم شد و در جلسه ای راهکارهای ارتقا و اعتلای شهر ساری را بررسی خواهیم کرد چرا که هرکسی در بدو ورودش به یک استان چشم به مرکز آن می دوزد و بنده هم برای همکاری و حمایت آمادگی کامل دارم.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات