کارشناسان پروژه  قطار شهری اهواز با مشکل ویزا مواجه‌اند

کارشناسان پروژه قطار شهری اهواز با مشکل ویزا مواجه‌اند

مدیر پروژه قطار شهری اهواز گفت:‌ مهمترین مشکل پروژه قطار شهری اهواز کمبود بودجه است و با توجه به این‌که فعالیت TBM www.BanaNews.irآغاز شده، لازم است برای سال آینده ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه اختصاص یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بهرام محسنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس قرارداد، تا زمانی که دستگاه‌های حفار ۷۵۰ متر از تونل را حفاری کنند، کارشناسان چینی و فرانسوی باید در اهواز حضور داشته باشند و بر روند فعالیت TBM‌ها نظارت و راهبری کنند. اکنون مهلت ویزای این کارشناسان به پایان رسیده و این موضوع روند کار را کند کرده است.

وی افزود: بیش از سه هفته است که برای حل مشکل ویزای کارشناسان چینی و فرانسوی در حال رایزنی هستیم و امیدواریم این مشکل هر چه زودتر حل شود. در چند روز گذشته مشکل برخی از این کارشناسان حل شده است.

محسنی با اشاره به مشکلات مالی پروژه، تصریح کرد: کمبود بودجه، مهمترین مشکل پروژه قطار شهری اهواز است. گفته می‌شود بودجه سال مالی آینده، ۱۰۰ میلیارد تومان است که بر اساس قانون، ۵۰ درصد آن باید از سوی شهرداری اهواز و ۵۰ درصد هم از سوی دولت تامین شود؛ این میزان بودجه هنوز به ‌صورت رسمی ابلاغ نشده است.

مدیر پروژه قطار شهری اهواز خاطرنشان کرد:‌ با توجه به این‌که شهرداری اهواز با مشکلات مالی مواجه است و پیش‌بینی می‌شود سهم ۵۰ درصدی خود را پرداخت نکند، پس در سال آینده تنها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه اختصاص می‌یابد که با این میزان اعتبار تنها می‌توان حفاری تونل را انجام داد و ساخت ایستگاه‌ها با مشکل مواجه می‌شود. برای اجرای موفق پروژه در سال آینده ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به مونتاژ دستگاه حفار دوم، تاکید کرد: مونتاژ دومین TBM هم انجام شده و با فاصله از TBM شماره یک، حفاری را آغاز می‌کند؛ تاکنون سه متر از تونل متروی اهواز حفر شده است.

 

 

    نظرات