شورای مرکزی تفاهم نامه سه جانبه با مرکز توسعه و عمران سازمان ملل UNDP و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا می‌کند


شورای مرکزی تفاهم نامه سه جانبه با مرکز توسعه و عمران سازمان ملل UNDP و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، مهندس طاهری اصل مدیر فنی شورای مرکزی که به نمایندگی از سوی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نشست مشترک با نمایندگان UNDP و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت کرده بود، مهمترین محورهای توافق شده برای انعقاد تفاهم نامه فی مابین را همکاری در آموزش اعضای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها پیرامون مصرف بهینه انرژی و ساختمان سبز ؛ ساخت یک مرکز جامع علمی آموزشی بهینه سازی انرژی؛ تهیه و تدوین شناسنامه انرژی ساختمان و بالاخره، ایجاد سامانه جامع اطلاعات مصرف انرژی ساختمان ها عنوان کرد.
عضو شورای مرکزی ابراز امیدواری کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان با استفاده از توانمندی مهندسان خود در موارد فوق گامهای موثری بردارد.
اعزام مهندسان و کارشناسان فنی کشور به خارج برای ملاحظه ساختمان‌های سبز و صفر انرژی و نیز همکاری مشترک در طرح های پژوهشی با مرکز توسعه و عمران سازمان ملل UNDP، از دیگر موارد مذاکره در این نشست بود.
بر اساس پیشنهاد ارائه شده از سوی UNDP قرار است سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مالکان و طراحانی را به این سازمان معرفی تا در ساخت چند پروژه ساختمان سبز به عنوان پایلوت کشوری همکاری شود.
مدیر فنی شورای مرکزی این نوید را داد که با راه‌اندازی شبکه نوآوری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در آینده نزدیک شاهد حرکتی پرشتاب در شکوفایی فناوریهای نوین علمی و تکنولوژی در سطح این نهاد مردمی و فنی تخصصی باشیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات